جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سیاست‌ قطب فولادی چین منجر به کاهش بلندمدت تولید فولاد می‌شود

تولید آهن خام و فولاد خام تانگشان در هفته آخر فوریه افزایش یافته است، زیرا الزامات دولت برای کاهش تولید فولاد پس از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در 20 فوریه کاهش یافته است.

منابع صنعتی به S&P Global Platts گفتند شهر تانگشان چین دیگر مستقیماً نقشی در محدود کردن تولید فولاد نخواهد داشت، اما در عوض رویکردی سه‌جانبه برای نزدیک نگه داشتن صنعت فولاد در مسیر کربن‌زدایی اتخاذ خواهد کرد، توسعه‌ای که انتظار می‌رود در سراسر کشور گسترش یابد و منجر به کاهش تولید فولاد در بلندمدت شود.

تانگشان بزرگ‌ترین قطب فولادسازی چین است که در استان هبی واقع شده است.

تانگشان اخیراً پیش‌نویس دستورالعملی را برای توسعه صنعت فولاد خود در سال 2022 منتشر کرده است که می‌گوید دیگر دخالت مستقیم دولت در تولید فولاد محلی وجود نخواهد داشت.

با این حال، به تقویت تلاش‌ها برای اجرای اقدامات حفاظت از محیط زیست، مبادله ظرفیت و ادغام صنعت ادامه خواهد داد، حرکتی که کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشویق می‌کند و با حرکت کربن‌زدایی چین همسو می‌شود.

به گفته منابع کارخانه‌ای، نه تنها در تانگشان، بلکه صنعت فولاد در سراسر چین در این سه حوزه تقویت خواهد شد.

منابع گفتند در کوتاه‌مدت، تولید فولاد چین از جمله در تانگشان حداقل در چند ماه آینده رو به افزایش خواهد بود، زیرا دولت‌های محلی دیگر مستقیماً دستور کاهش تولید را نمی‌دهند و این می‌تواند بر قیمت فولاد تأثیر بگذارد.

تولید آهن خام و فولاد خام تانگشان در هفته آخر فوریه افزایش یافته است، زیرا الزامات دولت برای کاهش تولید فولاد پس از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در 20 فوریه کاهش یافته است.

برخی منابع بازار انتظار داشتند که تولید فولاد خام چین در ماه مارس به نزدیک به 2.90 میلیون تن در روز برسد. در حالی که تولید روزانه کمتر از 3.03 میلیون تن در روز در مارس 2021 است، اما همچنان بالاتر از سطح تولید مشاهده شده در ژانویه تا فوریه 2022 است.

بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین، تولید روزانه فولاد خام چین در فاصله 1 تا 10 فوریه 15 درصد کمتر از سال قبل و 2.521 میلیون تن در روز بود و در ژانویه 11 درصد کاهش داشت و 2.635 میلیون تن در روز رسید.

دستورالعمل توسعه صنعت فولاد تانگشان کارخانه‌های فولاد محلی را تشویق می‌کند تا سطح استانداردهای حفاظت از محیط‌زیست درجه A را رعایت کنند، به طوری که از کاهش تولید فولاد در هوای مه‌آلود مستثنی می‌شوند.

با این حال، کارخانه‌های درجه A همچنان باید تولید سالانه فولاد خام خود را در سطح سال قبل نگه دارند.

تاکنون چهار کارخانه فولاد در تانگشان وجود دارد که به استاندارد درجه A رسیده‌اند. آن‌ها دارای ظرفیت ترکیبی فولاد خام 48 میلیون تن در روز هستند و حدود 37 درصد از کل ظرفیت فولاد خام تانگشان را تشکیل می‌دهند.

در همین حال، تمام کارخانه‌های فولاد محلی موظفند کوره‌های بلند خود را به حجم داخلی 1000 مترمربع و بالاتر و مبدل‌ها را به 100 متر و بالاتر در سال 2022 از طریق سوآپ ظرفیت ارتقا دهند.

در نتیجه ارتقای تاسیسات، 16.7 میلیون تن در سال ظرفیت جدید تولید فولاد خام در تانگشان در سال 2022 راه اندازی خواهد شد که بر اساس بسته شدن 20.4 میلیون تن در سال ظرفیت فولاد خام موجود، منجر به خالص شدن تولید خواهد شد. محاسبات Platts بر اساس داده‌های مبادله ظرفیت نشان داد که تقریباً 4 میلیون تن در سال از ظرفیت فولاد خام این شهر کاهش یافته است.

در صورت اجرای دقیق الزامات ارتقاء، تولید فولاد خام تانگشان احتمالاً در اواخر سال 2022 تحت تأثیر نامطلوب قرار خواهد گرفت، زیرا معمولاً چندین ماه طول می‌کشد تا تأسیسات تازه راه اندازی شده به ظرفیت کامل برسد، در حالی که کارخانه‌های قدیمی باید تا پایان سال جاری بسته شوند.

تانگشان همچنین کارخانه‌های محلی را تشویق می‌کند تا ظرفیت موجود را با کوره‌های قوس الکتریکی و کوره‌هایی با انتشار کربن صفر یا کم جایگزین کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors