بورس باز هم رنگ قرمز به خود گرفت

شاخص کل با ریزش دوباره خود در این هفته به در و دیوار بازار سرمایه رنگ سرخ زد.

به گزارش فولادبان، افت شاخص کل بازار سرمایه که از روز گذشته آغاز شده بود، امروز شدت گرفت تا نماگر اصلی این بازار باز هم کانال 1.3 میلیون واحدی را از دست دهد و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر نوسان شاخص بین 1.2 تا 1.3 میلیون واحدی درست باشد. کارشناسان بازار سرمایه علاوه بر افت قیمت دلار، ناحیه مقاومتی شاخص را از دلایل اصلی افت شاخص کل می‌دانند.

سرخی بازار سهام به گونه‌ای بود که شاخص اصلی آن تا پایان معاملات 22 هزار و 434 واحد افت کرد و به یک میلیون و 281 هزار و 977 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش 6 هزار و 211 واحدی، رقم 326 هزار و 497 واحدی را نشان داد. شاخص گروه فلزات اساسی هم با افزایش عرضه‌ها 13 هزار و 190 واحد ریخت و در ارتفاع یک میلیون و 63 هزار و 114 واحد رسید.

نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شتران»، «خودرو»، «شپنا»، «وتجارت» و «شبندر» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «پارسان»، «وغدیر»، «شبندر»، «شپنا»، «فولاد»، «فملی» و «شپدیس» تأثیر بیشتری روی افت شاخص کل گذاشتند. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و بانک‌ها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، همه نمادهای فولادی سنگینی عرضه‌ها را تجربه کردند. نمادهای «ذوب»، «فخوز» و «فنورد» هم افت شدید قیمت را در سهام خود دیدند. نمادهای «کچاد» و «کگل» نیز وضعیت بدی را در طول معاملات پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *