جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس در دام دشمنان نیفتاد/ فلزات اساسی؛ کم‌اقبال در جذب سرمایه، خوشبخت در میزان رشد

معاملات امروز بازار سرمایه در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده، سکته ناقصی داشت، اما از حرکت به سمت رشد نایستاد و سهامداران خود را در روز بد خودرویی‌ها، خوشحال نگه داشت. البته فلزات اساسی در معاملات امروز در جذب سرمایه‌های نقدی از کم‌اقبال‌ترین‌ها بودند، اما در مجموع روندی رو به رشد داشتند و کار و بار فولادی‌ها حسابی سکه بود و همگی روز سبز خود را در بازار سرمایه جشن گرفتند.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار سرمایه در برابر تروریست‌ها بادیگارد خوبی استخدام کرده بود و در دام حادثه دیروز ترور دانشمند هسته‌ای کشور نیفتاد و به نظر می‌رسد تا به حال واکنش‌های مربوط به این حادثه، پالسی منفی برای بازار سرمایه نداشته است. کارشناسان بازار سرمایه این عقیده را دارند که بازار سرمایه فعلا در حالت طبیعی روندی رو به رشد دارد، اما ممکن است برخی واکنش‌ها به ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان بتواند ورق را تا حدودی برگرداند و این هفته شاید شاهد چشیدن ریسک احتمالی موجود در پی این اتفاق باشیم و در نتیجه، ارزش برخی سهم‌ها رو به افول بگذارد. با این حال، روز اول هفته بورس، خوب به پایان رسید و ماجرای ترور اخیر موجب ریزش این بازار حداقل در روز جاری نشد.

البته امروز شاخص کل بازار سرمایه در چند دقیقه ابتدایی در دست‌انداز گیر کرد، به طوری که در 5 دقیقه ابتدایی، بیش از 4 هزار واحد رشد کرد، اما در 10 دقیقه بعدی تقریبا با همان سرعتی که رشد کرده بود، پایین آمد و بیش از 3 هزار واحد ریخت؛ اما بعد از آن بود که نماگر اصلی بازار وارد ساعات رشد شد و قد کشیدن این شاخص تا پایان معاملات ادامه یافت؛ به نحوی که شاخص کل بورس تا لحظه بسته شدن معاملات امروز وارد کانال یک میلیون و 390 هزار واحدی شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز امروز حال و روز خوشی را گذراند، به نحوی که این شاخص در طول معاملات امروز بورس ابتدا با شیبی تند کار خود را آغاز کرد و سپس با شیبی ملایم تا پایان معاملات بالا آمد و در انتها روی 401 هزار و 529 واحد ایستاد.

در روز جاری سهم‌های گروه فلزات اساسی هم معاملات خود را در بهترین شرایط آغاز کرد، اما از اقبال کمی برخوردار بودند و نقدینگی کمتری وارد این گروه شد. این شاخص در ابتدای معاملات بیش از 12 هزار واحد افزایش یافت و پس از این رشد زیاد هم کار خود را کنار نگذاشت و در واکنش به پاسخ‌های برخی مسئولان نسبت به ماجرای ترور شهید فخری‌زاده، کار خود را با رشد مناسبی ادامه داد و در آخرین دقیقه معاملات امروز، در ارتفاع 962 هزار و 823 واحد ایستاد.

در لحظه بسته شدن معاملات روز جاری (12:30 شنبه 8 آذر) شاخص کل بازار سرمایه 23 هزار و 548 واحد افزایش یافت و به رقم یک میلیون و 390 هزار و 796 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با 6 هزار و 398 واحد رشد، رقم 401 هزار و 529 واحد را نشان داد و شاخص فلزات اساسی هم 28 هزار و 77 واحد بالا آمد و روی رقم 962 هزار و 823 واحد ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «ایران خودرو»، «بانک تجارت»، «ملی صنایع مس ایران»، «سایپا»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «پالایش نفت اصفهان» پرتراکنش‌ترین‌های بازار سرمایه بودند که نشان می‌دهد با توجه به عملکرد یک هفته اخیر نماد «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، این نماد همچنان یکی از تأثیرگذارترین‌ها در بورس است. در این میان، نمادهای «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «ملی صنایع مس ایران» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «ایران خودرو» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص اصلی بورس داشتند.

امروز اما برای فولادی‌ها هم یک روز سبزِ سبز رقم خورد، چراکه عمده سهم‌های فولادی‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و از بین آن‌ها، نمادهای «سپنتا»، «فولاد خراسان»، «غلتک‌سازان سپاهان»، «نورد و قطعات فولادی» و «فولاد آلیاژی ایران» بیشترین رشد قیمت را در سهم‌های خود تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors