تقاضای فولاد چین در سال 2022 کاهش می‌یابد

یک موسسه مشاوره دولتی چین اعلام کرد که مصرف فولاد این کشور به دنبال کاهش 4.7 درصدی مورد انتظار در سال جاری، در سال 2022 هم به دلیل سیاست‌های سخت‌تر برای بازار املاک و عدم قطعیت‌های مرتبط با مهار کرونا، 0.7 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، موسسه برنامه‌ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI) اعلام کرد انتظار می‌رود تقاضای فولاد در دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری میلادی 954 میلیون تن باشد و در سال آینده به 947 میلیون تن کاهش یابد.

MPI اعلام کرده که با سیاست مالی فعال و سیاست پولی محتاطانه، اقتصاد کلی چین پایدار خواهد ماند، اما کاهش سرمایه‌گذاری در املاک و همچنین عدم اطمینان ناشی از کرونا و قیمت مواد خام باعث کاهش تقاضای فولاد خواهد شد.

بر اساس اعلام این موسسه، مصرف فولاد در بخش ساخت‌وساز، انرژی و کانتینرها در سال 2022 اندکی کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تقاضای فولاد برای ماشین‌آلات، خودرو، کشتی‌سازی و لوازم خانگی به رشد خود ادامه دهد.

این سازمان همچنین گفت که مصرف کلی فولاد از حمایت‌هایی برخوردار خواهد بود زیرا انتظار می‌رود دولت چین طرح‌های زیرساختی را به نحو مناسب پیش ببرد.

صنعت فولاد چین در سه‌ماهه اول 2021 بسیار عالی بود و کارخانه‌های بزرگ ده‌ها میلیارد یوان سود خالص به دست آوردند زیرا قیمت آهن در بازارهای آتی به بالاترین حد تاریخی رسید.

با این حال، محدودیت‌های سخت‌گیرانه تولید همراه با سهمیه‌بندی غیرمنتظره برق در بخش‌های صنعتی و بحران بازار املاک عرضه و تقاضا را تضعیف کرد.

از آنجایی که پکن قصد دارد تا سال 2030 انتشار دی‌اکسید کربن خود را به اوج برساند و پس از آن روند نزولی آغاز شود، انتظار نمی‌رود که بخش آهن که حدود 15 درصد از انتشار دی‌اکسید کربن را تشکیل می‌دهد، تولیدش را افزایش دهد.

MPI اعلام کرد که چین در سال جاری 1.04 میلیارد تن فولاد خام تولید خواهد کرد که نسبت به اوج 1.065 میلیارد تنی در سال گذشته کمتر است.

برای سال 2022، تولید فولاد چین قرار است بیشتر کاهش یابد. تحلیلگران شرکت مشاوره کالایی CRU مستقر در لندن در یک سمینار در روز چهارشنبه گفتند که انتظار دارند تولید فولاد چین در سال 2022 نسبت به سال جاری 1.8 درصد کاهش یابد.

به دلیل کاهش تولید فولاد و افزایش استفاده از ضایعات فولاد، این موسسه دولتی پیش‌بینی کرد که تقاضا برای مواد اصلی فولادسازی نیز کاهش خواهد یافت.

چین در سال جاری اجازه داد قراضه‌های فولادی خارج از کشور که مطابق با استانداردهای جدید آن است، وارد بازار داخلی شود و واردات در ژانویه تا اکتبر بیش از 10 برابر شود.

واردات سنگ‌آهن چین از رکورد 1.17 میلیارد تن در سال 2020 در سال جاری 3.4 درصد کاهش خواهد یافت و این کاهش سرعت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *