مشخص شدن کاندیداهای ریاست کمیسیون صنایع مجلس

مجلس شورای اسلامی در حالی امروز آغاز به کار کرد که گزینه های مختلفی برای ریاست کمیسیون صنایع مجلس مطرح شده اما این گزینه ها قرابت زیادی با صنعت فولاد ندارند.

به گزارش فولادبان مجلس یازدهم امروز با پیام رهبری آغاز به کار کرد جلسه امروز را هیئت رئیسه سنی اداره کرد اما در جلسات آینده ترکیب رئیس و هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی مشخص خواهد شد.

برای ریاست کمیسیون صنایع تاکنون 5 گزینه مطرح شده اند؛ سید مصطفی میر سلیم، رضا تقی پور، عبدالرضا مصری، عزت الله اکبری و سید جواد حسینی کیا نمایندگانی هستند که نام آنها به عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون صنایع شنیده می شود.

بخت اول ریاست کمیسیون عزت الله اکبری نماینده تهران است که اگرچه در سوابقش ریاست کمیسیون صنایع در ادوار مجلس و ریاست سازمان صنعت و معدن استان تهران به چشم می خورد اما تحصیل کرده رشته نامرتبط حقوق است!

بخت بعدی ریاست سید جواد حسینی کیا است که دارای کارشناسی فلسفه است و دروس خارج را هم گذرانده وی در دوره قبل عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع بوده است.

با توجه به این سوابق سراغ آقای حسینی کیا رفتیم که چهارسال در کمیسیون صنایع مجلس دهم حضور داشته و مدتی عضو هیئت رئیسه کمیسیون هم بوده است. از ایشان در مورد نگاه مجلس به صنعت فولاد پرسیدم که در کمال تعجب گفتند: یکی از ظرفیت های بزرگ در کشور، صنعت فولاد است. ما از لحاظ تولید فولاد، وضعیت خوبی را در کشور داریم اما بحث واردات فولاد را باید ساماندهی کنیم!!!

سید مصطفی آقا میرسلیم که تحصیل کرده رشته مکانیک است،سابقه حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی را دارد. او همچنین در دوره ریاست جمهوری رهبر انقلاب، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی رییس جمهور بوده است. در سوابق تحصیلی رضا تقی پور دکترای علوم پیشرفته مدیریت، دانش آموخته رشته مهندسی صنایع و همچنین کارشناسی رشته کامپیوتر به چشم می خورد و در سوابق اجرایی وی عضو شورای شهر تهران، عضو شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می خورد. عبدالرضا مصری نیز دانش آموخته زمین شناسی است و در مدت سال های 1385 تا 1388 وزیر رفاه و تا مین اجتماعی بود. او همچنین مدتی به عنوان سفیر ایران در ونزوئلا  فعالیت می کرد و در دوره قبل نایب رئیس دوم مجلس بود.

این سوابق نشان می دهد که نباید انتظار معجزه ای از مجلس جدید برای صنعت فولاد داشته باشیم، هرچند تا انتخاب اعضای کمیسیون و بعد رای گیری 10 تا 15 روزی زمان باقی است و شاید گزینه ها مرتبط تری برای ریاست مهمترین کمیسیون تولید کشور پا در عرصه رقابت بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *