مقابله به مثل ترکیه علیه اقدام ضددامپینگ اتحادیه اروپا درباره واردات فولاد

ترکیه به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که قصد دارد تعرفه‌های جدید بر واردات محصولات فولادی از اتحادیه اروپا وضع کند.

دولت ترکیه به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده که تعرفه‌های جدید 9 تا 17 درصد بر فولاد وارداتی از اروپا وضع خواهد کرد. این افزایش تعرفه شامل محصولاتی همچون فولاد تخت نورد گرم با کد HS 7208، فولاد تخت نورد سرد با کد HS 7209، فولاد تخت پوشش‌دار با کد HS 7210، فولاد narrow strip با کد HS 7211 و 7212، میلگرد با کد HS 7214، میلگرد با کد HS 7215 و مقاطع فولادی با کد HS   7216 خواهد شد.

ترکیه تاکید کرده که طبق ماده 8.2 موافقتنامه حفاظت‌های سازمان تجارت جهانی، این را حق خود می‌داند که تعرفه‌های مذکور را تا 30 روز پس از اعلام آن اجرایی کند.

کمیسیون اروپا در اواسط ماه مه تحقیقات ضد دامپینگ علیه واردات کویل نورد گرم فولادی از ترکیه را آغاز کرد. انجمن فولاد اروپا، یوروفر، شکوائیه‌ای در این زمینه در کمیسیون اروپا طرح و ادعا کرده بود که کویل نورد گرم صادراتی ترکیه در آوریل 2020 با قیمت‌های دامپینگی عرضه شده است.

21 مه اتحادیه تولیدکنندگان فولاد ترکیه به Fastmarkets خبر داد که اقدام اتحادیه اروپا علیه صادرات کویل نورد گرم ترکیه برخلاف اصول موافقتنامه‌های تجارت آزاد و اتحادیه گمرکی بین ترکیه و اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا از فوریه 2019، سهمیه‌های وارداتی بر محصولات فولادی وضع کرد و در اکتبر 2019 این سهمیه‌ها را کاهش داد.

بر اساس سند سازمان تجارت جهانی، صادرات فولاد ترکیه به اروپا در سال 2018، از سهمیه‌هایی که اتحادیه اروپا تصویب کرده بود   عبور کرده بود و 359 میلیون دلار تعرفه بر فولاد وارداتی ترکیه وضع شد.

صادرات فولاد اتحادیه اروپا به ترکیه هم‌اکنون معاف از تعرفه گمرکی است.ترکیه خواستار مداخله سازمان تجارت جهانی درباره وضع تعرفه از جانب اتحادیه اروپا بر واردات فولاد این کشور، شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *