آخرین روز هفته سبز رنگ بسته شد / مقاومت شاخص کل در برابر خودرویی ها

در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار با رنگ سبز کار خود را آغاز کرد این روند در ادامه ضعیف تر شد اما بازار قرمز رنگ نشد و معاملات آخرین  روز هفته صعودی به اتمام رسیدند.

به گزارش فولادبان،در حالیکه امروز شیمیایی ها و فلزات اساسی با روند صعودی همراه بودند اما خودرویی ها همچنان با فشار فروش دسته و پنجه نرم میکردند.روند این هفته بازار سرمایه هم مانند هفته های گذشته بود که در طول هفته روند نزولی طی میشود و در روز آخر هفته از این فشار کمی کاسته میشود.

کارشناسان بازار سرمایه، پایین بودن ارزش معاملات را اصلی ترین دلیل منفی بودن این روز های بورس میدانند. همچنین کارشناسان مصوبه جدید سازمان بورس مبنی بر الزام شرکت‌های تولیدی به افشای جزئیات هزینه انرژی را به دلیل باز تر شدن دید تحلیل گران و خریداران، به نفع بازار سرمایه میدانند.

در معاملات روز جاری، شاخص کل بازار سرمایه یک هزار و 421 واحد افزایش داشت و در ارتفاع یک میلیون و 293 هزار و 260 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن امروز با افت 961 واحدی، به 344 هزار و 505 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی که امروز در مثبت ماندن شاخص کل تاثیر داشت، رشد 5 هزار و 253 واحدی را پشت سر گذاشت و روی نقطه یک میلیون و 42 هزار و 336 واحدی ایستاد.

امروز، نمادهای «داسوه»، «شفن»، «واعتبار»، «شلعاب»، «بالبر»، «شگل» و «غدام» بیشترین افزایش قیمت را داشتند. نمادهای «خودرو» و «مبین» بیشترین اثر منفی و نمادهای «میدکو»، «فملی»، «شفن» و «کچاد» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند.

با وجود روند مثبت شاخص فلزات اساسی اما امروز 9 نماد در این گروه قرمز رنگ بودند. نمادهای «کویر»، «فجر» و «فنورد» بیشترین افت قیمت را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *