جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کشور به واردات ورق فولادی نیاز ندارد

ظرفیت تولید ورق در داخل کشور کافی است و مشکلی از لحاظ تأمین ورق صنایع مختلف وجود ندارد و اکنون چند کارخانه جدید تولید ورق مانند فولاد شهریار و تاراز هم در کشور تأسیس شده‌اند که واردات باعث می‌شود شرکت‌های تولیدکننده داخلی و در نهایت، اقتصاد کشور ضربه سنگینی ببینند.

رئیس آزمایشگاه شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: واردات ورق به منظور عرضه تلفیقی این محصول در بورس کالا نیاز اصلی کشور نیست و این کار می‌تواند به تولیدکنندگان داخلی و اقتصاد ضربه بزند.

محمدرضا محمدی‌پسند در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدکننده ورق در داخل کشور توانایی تأمین نیاز داخلی را دارند افزود: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری از سال 2007 از فناوری CMI بلژیک بهره می‌برد و گریدهای خاص داغ‌کربن، فوق کششی، دوفازی و اچ‌اس‌ال در این کارخانه تولید می‌شود. از سوی دیگر نیروی انسانی آموزش دیده بخشی از توانایی تولید را تشکیل می‌دهند، چراکه مواد اولیه به همه کارخانه‌های تولید ورق داده می‌شود، اما نیروی انسانی کارخانه در کنار تجهیزات پیشرفته هستند که باعث بهره‌برداری بهتر از آن مواد اولیه می‌شوند.

رئیس آزمایشگاه شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید این شرکت سالانه 400 هزار تن است، تصریح کرد: عمده مشتریان خودروسازانی مانند شرکت‌های ایران‌خودرو، ایساکو و سایپا و تولیدکنندگان لوازم خانگی از جمله بوتان، الیکا و دیگر شرکت‌های بزرگ هستند.

محمدی‌پسند درباره واردات انواع ورق توضیح داد: ظرفیت تولید ورق در داخل کشور کافی است و مشکلی از لحاظ تأمین ورق صنایع مختلف وجود ندارد و اکنون چند کارخانه جدید تولید ورق مانند فولاد شهریار و تاراز هم در کشور تأسیس شده‌اند که واردات باعث می‌شود شرکت‌های تولیدکننده داخلی و در نهایت، اقتصاد کشور ضربه سنگینی ببینند.

به گفته وی، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری برای پاسخگویی به نیاز بازار کافی است و نیاز چندانی به عرضه تلفیقی ورق از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ورق برای تأمین نیازهای داخل کشور ندارد.

طبق قانون واردات کالای مشابه تولید داخل ممنوع است و وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی که مستقیما با موضوع واردات درگیر هستند در صورت واردات کالا ابتدا باید استعلامات لازم را انجام دهند و پس از آن اقدام به تایید ثبت سفارش و ترخیص کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors