جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بلاتکلیفی تولیدکنندگان در روند قیمت‌گذاری‌ محصولات فولادی/ وزارت صمت و بورس کالا با کلمه «نمی‌دانیم» پرسش تولیدکنندگان را بی‌پاسخ می‌گذارند

از آخرین شیوه قیمت گذاری محصولات در بورس کالا اطلاعی نداریم، به این دلیل که هر هفته تغییر می‌کند و اصلا مسیر مشخصی را در این زمینه شاهد نیستیم. قیمت گذاری محصولات دیگر نه بر مبنای سی‌‌آی‌اس و نه فوب خلیج فارس است و تولیدکنندگانی همانند ما نمی‌دانند روش قیمت گذاری چگونه و بر چه اساسی است.

معاون بازرگانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: شیوه های قیمت گذاری در بورس کالا دایما در حال تغییر است و روش ثابتی برای نرخ گذاری وجود ندارد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با فولادبان با انتقاد از شیوه قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا افزود: تولیدکنندگان درحال حاضر شیوه‌های قیمت گذاری را به خود بورس سپرده‌اند و ابلاغ های جدید به حدی ناپخته و غیر کارشناسی است که در صورت بروز اتفاقی خارج از ابلاغیه و شیوه اجرای آن ، اغلب با پاسخ «نمی‌دانیم» وزارت صمت، مواجه می شویم. روش ثابتی برای نرخ گذاری وجود ندارد و هربار و هرروز ما شاهد تغییر شرایط نرخ گذاری با دستورالعمل های جدید هستیم.

این مقام مسؤل در گروه ملی صنعتی فولاد گفت: در ابتدای ابلاغ دستورالعمل عرضه و فروش تمام محصولات در بورس کالا ، سوال شد اگر عرضه کردیم و فروش نرفت چه باید کنیم، پاسخ آن «نمی دانیم» بود و پس از آن هم از وزارت صمت سوال شد که اگر عرضه کردیم و متقاضی نداشت تکلیف چیست بازهم پاسخ همیشگی “نمی‌دانیم” را دریافت کردیم .

صادقی در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر آخرین روش قیمت‌گذاری در بورس کالا افزود: از آخرین شیوه قیمت گذاری محصولات در بورس کالا اطلاعی نداریم، به این دلیل که هر هفته تغییر می‌کند و اصلا مسیر مشخصی را در این زمینه شاهد نیستیم. قیمت گذاری محصولات دیگر نه بر مبنای سی‌آی‌اس و نه فوب خلیج فارس است و تولیدکنندگانی همانند ما نمی‌دانند روش قیمت گذاری چگونه و بر چه اساسی است.

معاون بازرگانی گروه صنعتی ملی فولاد ایران ادامه داد: تعیین قیمت محصولات فولادی را ما به خودشان سپرده‌ایم و هر چه  ابلاغ شود همان را اجرا خواهیم کرد. در حال حاضر تمامی تولیدکنندگان ملزم به عرضه تمام محصولات فولادی تولیدی به بورس کالا شده‌اند و ما نیز محصولاتمان را به بورس عرضه می کنیم.

به گفته وی، هفته گذشته گروه صنعتی فولاد ملی 3 هزارتن تیرآهن به بورس کالا عرضه کرد اما اصلا متقاضی نداشت و اگر برای هفته آینده مجدد عرضه شود سه درصد قیمت منفی می‌خورد و کاهش قیمت خواهد داشت.

صادقی در پاسخ به سوال فولادبان که اگر سه هفته متوالی عرضه شود و خریداری نداشته باشد آیا  قیمت 9 درصد منفی خواهد خورد، گفت: آنقدر پاسخ وزارت صمت را شنیده‌ایم که ما هم باید بگوییم «نمی‌دانیم». چون به ما اعلام نشده و خیلی شفاف نیست. این موارد فقط به کارگزار بورس کالا سپرده می شود و معلوم نیست کارگزار چقدر بتواند برای فروش محصول اطلاع رسانی داشته باشد، محصول را چگونه معرفی کند و چه مشتریانی را برای محصول در بازار پیدا کند؛ هیچکدام مشخص نیست.

معاون بازرگانی گروه صنعتی ملی فولاد ایران تصریح کرد: بورس کالا تابلو دارد و از طریق تابلو می‌توان شرکت‌ها را معرفی کرد و به مشتریان یا متقاضیان شناساند و یا حتی از طریق اتوماسیون و نامه‌نگاری می‌توان روش‌های قیمت‌گذاری در بورس را بطور شفاف تعریف و تبیین کرد و از صفر تا 100 شیوه‌های قیمت‌گذاری را توضیح دهند. فقط با شفافیت صریح و روشن بورس کالاست که امکان دارد بستری برای فروش محصولات فولادی ایجاد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors