جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نتیجه عرضه‌های اجباری و قیمت‌های دستوری تعطیلی کارخانه است

یکی از مشکلات تولید شمش‌های فولادی القایی گران بودن مواد اولیه است که به صورت زنجیره‌ای به تأمین شمش می‌رسد و وزارت صمت باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد؛ چراکه شرکت‌های کوچک حداقل 200 نفر پرسنل دارند و اگر کارخانه‌های القایی رو به تعطیلی حرکت کنند، چه کسی می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد.

کارشناس بازرگانی بین‌الملل فولاد کیمیا با اشاره به مشکلات کارخانه‌های تولید شمش القایی گفت: عرضه شمش القایی به دلیل گران بودن مواد اولیه و ارزان عرضه شدن این محصول در بورس کالا، ضرر می‌کنند و کارخانه‌ها، رو به تعطیلی هستند.

دلارام گودرزی در گفتگو با فولادبان افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که شرکت‌ها، رو به تعطیلی هستند و تمام شرکت‌های القایی در تأمین مواد اولیه خود مشکل دارند زیرا عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اجباری شده است و قیمت معامله شده در بورس کالا با قیمت تمام شده کارخانه حدود 2 هزار تومان اختلاف دارد.

وی با بیان اینکه عدم عرضه محصولات در بورس کالا مشمول جریمه است توضیح داد: اگر محصولات در بورس کالا عرضه نشود، برخی جریمه‌ها شامل حال تولیدکننده خواهد شد. به عنوان مثال، برای صادرات نیاز است عرضه در بورس کالا به صورت مداوم انجام شود و اگر این عرضه تداوم داشته باشد، کارخانه ضرر زیادی متحمل می‌شود.

کارشناس بازرگانی بین‌الملل فولاد کیمیا با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت با عرضه در بورس کالا دو برابر می‌شود، تصریح کرد: اکنون با انجمن فولاد در حال رایزنی و نامه‌نگاری هستیم و خواستار آهن اسفنجی با قیمت پایین‌تری هستیم تا بتوانیم به فعالیت کارخانه بدون سود ادامه دهیم. البته، این مشکل تنها برای ما نیست و همه کارخانه‌های القایی چنین مشکلی را دارند.

گودرزی درباره مشکلات زنجیره فولاد گفت: یکی از مشکلات تولید شمش‌های فولادی القایی گران بودن مواد اولیه است که به صورت زنجیره‌ای به تأمین شمش می‌رسد و وزارت صمت باید به صورت جدی پیگیر این موضوع باشد؛ چراکه شرکت‌های کوچک حداقل 200 نفر پرسنل دارند و اگر کارخانه‌های القایی رو به تعطیلی حرکت کنند، چه کسی می‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه چین خریدار اصلی فولاد در جهان است، افزود: وقتی چین تصمیم به کاهش تولید و مصرف فولاد می‌گیرد، عرضه در سراسر جهان بالا می‌رود و به این ترتیب، قیمت محصولات کاهش می‌یابد. در دو ماه اخیر قیمت‌ها به صورت شدیدی افت کرده و اکنون تولید کنندگان داخلی منتظر هستند چین خرید خود را آغاز کند تا قیمت‌ها دوباره در بازارهای جهانی افزایش داشته باشد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors