صادرات فولاد چین در اکتبر کاهش یافت

بر اساس داده‌های گمرک چین، صادرات فولاد چین در ماه اکتبر با 8.6 درصد کاهش نسبت به سپتامبر به 4.5 میلیون تن رسید، اما نسبت به ماه مشابه سال گذشته 11.3 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از آرگوس، صادرات فولاد چین در دوره ژانویه تا اکتبر با بهبود تقاضای جهانی پس از کرونا 29.5 درصد افزایش یافت و به 58 میلیون تن در سال رسید.

بیشتر محموله‌های صادراتی فولاد در سپتامبر سفارش‌های تک محموله بودند که در ماه آگوست و اوایل سپتامبر پس از تشدید سیاست‌های چین برای محدود کردن صادرات انجام شدند.

دولت چین به کارخانه‌ها دستور داد تا صادرات خود را در ماه جولای کاهش دهند. چین برای محدود کردن بیشتر عرضه فولاد تولیدکنندگان به کشورهای خارج از کشور، تخفیف مالیات بر ارزش افزوده را از اول آگوست برای صادرات کلاف نورد سرد، کلاف و ورق فولادی گالوانیزه گرم، کلاف و ورق فولادی الکتروگالوانیزه، فولاد سیلیکونی و ریل لغو کرد.

کمبود برق در چین منجر به کاهش بیشتر تولید در کارخانه‌های چینی و افزایش قیمت فولاد در ماه‌های آگوست و سپتامبر شد و علاقه تولیدکنندگان به صادرات را کاهش داد.

کارخانه‌های کوره قوس الکتریکی جیانگسو در ماه سپتامبر تولید خود را 70 درصد کاهش دادند تا مصرف انرژی را کاهش دهند. سه کارخانه بزرگ کوره بلند در استان جیانگسو در اواخر سپتامبر 30 درصد از تولید خود را کاهش دادند.

کارخانه‌ها در استان شاندونگ 350000 تن از تولید فولاد ساختمانی خود را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر کاهش دادند.

شاخص قیمت میلگرد آرگوس در شانگهای از 2 آگوست تا 30 سپتامبر با 590 یوان  یا 11.3 درصد افزایش یافت و به 5820 یوان در هر تن رسید. فولادسازان در این دوره علاقه چندانی به پذیرش سفارشات صادراتی برای محموله‌های نوامبر و دسامبر نشان ندادند. فعالان بازار تخمین می‌زنند که صادرات در ماه نوامبر نسبت به اکتبر کاهش می‌یابد. واردات فولاد ماه اکتبر چین با 10.3 درصد کاهش نسبت به سپتامبر به 1.127 میلیون تن رسید. چین در ژانویه تا اکتبر 11.84 میلیون تن فولاد وارد کرد که 30.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *