جهش شدید قیمت سنگ‌آهن در روز دوشنبه

قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در چین در روز دوشنبه افزایشی شد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در سنگاپور تقریباً 10 درصد جهش کرد و به 105.50 دلار در هر تن رسید و قیمت سنگ‌آهن در بورس دالیان 6.8 درصد افزایش یافت.

موسسه  Mysteel در یادداشت تحقیقاتی خود نوشت: تقاضای سنگ‌آهن در ابتدای این ماه به پایین‌ترین حد سه سال اخیر رسید. اکنون انتظار ازسرگیری تولید فولاد در ماه دسامبر بر بازار تأثیر گذاشته و روند بازار را تغییر داده است.

این گروه تحقیقاتی مستقر در شانگهای گفت که تولید آهن خام تا پایان دسامبر به میزان 37000 تن در روز افزایش می‌یابد زیرا 16 کوره بلند که در حالت غیرفعال بودند و دو کوره بلند که به تعمیرات اساسی رفته بودند مجدد راه‌اندازی شدند. این مقدار نسبتاً کمی است، اما می‌تواند نقطه عطف پس از ماه‌ها فشار بر تولید فولاد باشد.

سنگ‌آهن یک سال پرنوسان را پشت سر گذاشته است زیرا رونق تقاضا در نیمه اول سال، به دلیل فشار مالی چین بر املاک و مستغلات که منجر به کاهش فعالیت‌های ساختمانی شد و همچنین فشار دولت برای مهار آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای متوقف شد. تولید فولاد چین در اکتبر به کمترین میزان از سال 2017 رسید و معاملات آتی سنگاپور در اوایل نوامبر به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *