در گفتگوی عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران با فولادبان ارائه شد؛

کوچ فولادسازان ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس/ تولیدکنندگان بالادستی؛ طرفداران پر و پاقرص خام فروشی

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که تولیدکنندگان ایرانی به سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند؛ چرا که تولیدکنندگان بالادستی به دنبال خام فروشی و منافع شخصی خود هستند.

علی محمد ابوئی مهریزی در گفتگو با فولادبان اظهار کرد: امروزه بیشترین صدمه‌ای که به صنعت فولاد وارد می‌شود، قطعی‌های برق و گاز است. در این راستا، دولت برای کاهش تاثیرات قطعی بر صنایع، تاکید دارد در نیروگاه حتی برای گاز، ال ان جی ایجاد کند.

به گفته وی، تولیدکنندگان فولاد در کشور باید یک تامین کننده همه جانبه باشند و این درحالیست که چنین چیزی در سایر کشورها وجود ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران تصریح کرد: در واقع خطر اصلی این است که چشم به همه کاره بودن تولیدکننده دارند. از طرفی، وزارت نیرو به قراردادهای خود متعهد نیست و طلبکارانه وظایف خود را گردن دیگران می‌اندازد.

ابوئی مهریزی با اشاره به تقویت تولید فولاد در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح کرد: اولین هدف هر تولیدکننده برای صادرات محصولات، کشورهای حاشیه است؛ اما متاسفانه فولادسازان ایرانی در چند سال اخیر به دنبال خام فروشی هستند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت صمت، حجم صادرات کشور ۲۳ درصد افزایش و درآمد ارزی ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده که این اتفاق، نشان‌دهنده افزایش خام فروشی است.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران با بیان اینکه دولت مشکلات و حاشیه‌هایی که برای فولادسازان ایجاد می‌شود را مد نظر قرار نمی‌دهد، گفت: همچنین وضعیت به گونه‌ای شده که تولیدکنندگان ایرانی به سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند؛ چرا که تولیدکنندگان بالادستی به دنبال خام فروشی و منافع شخصی خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *