صنعت فولاد انگلستان در بحران

یک گروه فراحزبی از نمایندگان پارلمان انگلستان تاکید کردند دولت این کشور باید از صنعت فولاد بحران‌زده بریتانیا که با قیمت‌های بالای انرژی و موانع تأمین کالا برای پروژه‌های بزرگ مواجه است، حمایت کند.
فولاد انگلستان

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از مورنینگ استار، کمیته استراتژی کسب‌وکار، انرژی و صنعتی پارلمان انگلستان هشدار داد که صنعت فولاد این کشور نمی‌تواند از بحرانی به بحران دیگر برود و اگر کشور بخواهد صنعت مقاوم و رقابتی را حفظ کند، لازم است اقداماتی انجام دهد.

در این گزارش آمده است دولت انگلستان باید برای کمک به حفاظت از مشاغل و کربن‌زدایی صنعت فولاد، وارد عمل شود.

کمیته استراتژی تجاری، انرژی و صنعتی در آخرین گزارش خود، استدلال می‌کند که می‌تواند مسائل طولانی‌مدت در این بخش مانند قیمت‌های بالای انرژی و موانع تأمین فولاد برای پروژه‌های عمومی بزرگ را حل کند.

این قرارداد همچنین می‌تواند از مشاغل محافظت کند و یک طرح شفاف‌سازی کربن‌زدایی را برای بخش درگیر ارائه دهد.

دارن جونز، رئیس کمیته استراتژی کسب‌وکار، انرژی و صنعتی، گفت: «فولاد یک دارایی استراتژیک ملی، صنعت پایه و بخشی است که بریتانیا نمی‌تواند از دست دادن آن را بپذیرد.»

این گزارش از دولت به دلیل نبود نقشه راه مشخص برای کربن‌زدایی فولاد انتقاد می‌کند.

بریتانیا در نظر دارد تا سال 2050 به تولید صفر کربن برسد و تا سال 2035 میزان انتشار را تا 78 درصد کاهش دهد.

اما این کمیته پارلمانی بر این باور است که فقدان یک استراتژی دقیق دولت باعث شده است که این صنعت برنامه‌های کربن‌زدایی را متوقف کند. درنتیجه، استدلال می‌کند که هر معامله بخشی باید شامل یک برنامه منسجم کربن‌زدایی بر اساس گزارش شورای فولاد در اواخر سال جاری باشد.

یک سخنگوی دولت انگلستان مدعی شد که وزرا مصمم هستند آینده رقابتی را برای فولاد بریتانیا تضمین کنند.

وی گفت: «ما مصمم هستیم آینده رقابتی را برای صنعت فولاد بریتانیا تضمین کنیم و در سال‌های اخیر حمایت گسترده‌ای از جمله بیش از 600 میلیون پوند برای کمک به هزینه‌های انرژی و حفاظت از مشاغل ارائه کرده‌ایم. ما در حال همکاری نزدیک با این بخش هستیم تا از انتقال آن به آینده‌ای کم‌کربن به گونه‌ای حمایت کنیم که از رقابت، مشاغل و رشد پاک حمایت کند. ما نقش حیاتی صنعت فولاد را در تمام زمینه‌های بریتانیا و اقتصاد به رسمیت می‌شناسیم و توصیه‌های گزارش را به دقت بررسی خواهیم کرد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *