جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ادامه روند نزولی و سرخ بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز با شیبی ملایم‌تر به روند نزولی خود ادامه داد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ شاخص کل بازار سرمایه حرکت دیروز خود را تکمیل کرد و امروز هم افت این شاخص ادامه داشت تا جایی که این شاخص تا پایان معاملات، 21 هزار و 236 واحد ریزش کرد و با از دست دادن کانال 1.4 میلیون واحدی، به یک میلیون و 397 هزار و 446 واحد رسید. به نظر می‌آید که افت قیمت دلار، فروش اوراق توسط دولت و شایعات دامن زده شده درباره لغو تحریم‌ها، همگی مانع رشد افزایش شاخص شده‌اند.

شاخص کل هم‌وزن این بازار همانند نماگر اصلی بورس از همان ابتدای کار با ریزش همراه بود. افت سهم‌های کوچک به طور چشمگیری روی این شاخص اثر گذاشت و در نهایت با افت 8 هزار و 786 واحدی، در نقطه 392 هزار و 781 واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم با کاهش 8 هزار و 113 واحدی، امروز رقم یک میلیون و 68 هزار و 286 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جارِی، نمادهای «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «برکت»، «شستا»، «شبندر»، «شپنا» و «خودرو» فهرست پرتراکنش‌های بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فارس»، «پارسان»، «شپنا»، «فملی»، «شستا»، «شبندر» و «کچاد» بیشترین تأثیر را روی شاخص داشتند. سه گروه شیمیایی، خودرو و فرآورده نفتی هم از نظر ارزش معاملات برترین گروه‌های صنعت بودند.

تنها نماد سبز فولادی‌ها «فجر» بود، اما نمادهای «فسازان»، «فنورد» و «فپنتا» بیشترین میزان افت قیمت را در سهام خود داشتند. نمادهای «کچاد» و «کگل» هم افت داشتند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» قرمزپوش بود تا اکثر سهم‌ها در بازار سرمایه افت قیمت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors