جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مبنای قیمت گذاری فولاد باید تغییر کند

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: در حال حاضر قیمت پایه محصولات فولادی برمبنای شمش کشورهای اسیای میانه است که با بازنگری و اصلاح در فرمول کشف قیمت ، تغییر ساختارامکانپذیر خواهدشد.

خسروحجتی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهادهای وزیرجدید صمت درباره صنعت فولاد واصلاح ساختار صنعت فولاد در آذر ماه افزود: اصلاح ساختار در زنجیره فولاد باید در مواردی چون کاهش هزینه تولید ، کاهش قیمت تمام شده ، رقابت سازنده در زنجیره و تعیین منطقی قیمت فولاد در بازار داخلی عملیاتی شود تا تغییرات ساختاری ایجاد شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت برق و انرژی از ابتدای امسال ادامه داد: هزینه برق یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت فولاد است،   با توجه به افزایش قیمت برق و انرژی ، کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده غیر ممکن شده است.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه فولادسازان توان تولید محصولات فولادی ارزان قیمت را نخواهند داشت، لذا اجرای اصلاح ساختار در صنعت فولاد باید همه جانبه باشد.

حجتی گفت:هرچه قیمت محصولات تولیدی پایین تر باشد مشتریان بهتر و راحت تر می توانند محصولات فولادی را خریداری کنند و طبیعتا میزان ومقدار فروش فولادسازان هم افزایش می یابد.

وی افزود: توان خرید مصرف کننده برای یک میلگرد 10 هزارتومانی با یک میلگرد 15 هزار تومانی تفاوت دارد ولی آیا فولادساز می تواند میلگردی را که هزینه تولیدش 14هزار و 500 تومان بوده است به مبلغ 10 هزار تومان بفروشد؟ طبیعتا معامله در چنین بازاری ممکن نیست.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به اینکه ایران یکی از فولادسازهای برتر دنیاست، گفت: دراصلاح ساختارمورد نظر،  باید مبنای قیمت گذاری تغییر کند، قیمت پایه محصولات فولادی درحال حاضر برمبنای شمش کشورهای آسیای میانه محاسبه می شود و برای این منظور باید در فرمول کشف قیمت محصولات فولادی بازنگری و اصلاح کرد.

حجتی تصریح کرد: برای اصلاح و بازنگری در تعیین قیمت محصولات فولادی لازم است وزیر صمت با مدیران تولید کننده و فولادساز نشست مشترک داشته باشد و در این نشست تمام مشکلات فولادسازان و تولیدکنندگان فولاد مطرح شودزیرا از میان نظرات متعدد شرکت کنندگان می توان راهکاری قوی ، موثر و بهینه انتخاب کرد زیرا چند فکر بهتر از یک فکر است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors