جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط قیمت کویل نورد گرم در اروپا

قیمت‌های کویل نورد گرم در شمال اروپا مجددا به علت کاهش فعالیت بازار، پایین آمد. این را منابع آگاه در روز دوشنبه 20 آوریل به Fastmarkets گفتند.

قیمت‌های کویل نورد گرم در شمال اروپا مجددا به علت کاهش فعالیت بازار، پایین آمد. این را منابع آگاه در روز دوشنبه 20 آوریل به Fastmarkets گفتند.

شاخص روزانه قیمت کویل نورد گرم Fastmarkets (تولید منطقه اروپا) به شیوه تحویل در محل کارخانه در شمال اروپا، در روز دوشنبه 445 یورو (483.66دلار) در تن بود که نسبت به جمعه گذشته (453.33یورو) کاهش نشان می‌دهد.

منابع آگاه از بازار می‌گویند قیمت‌های داخلی کویل نورد گرم در منطقه به علت تقاضای ضعیف در بازار، پایین آمده و احتمالا روند قیمتی منفی در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

فعالیت تجاری به علت کاهش فعالیت‌ یا تعطیلی صنایع اصلی مصرف‌کننده فولاد در اروپا در اثر بحران شیوع کرونا، ضعیف شده است که در این میان می‌توان به شمار زیادی از تولیدکنندگان  خودرو اشاره کرد که فعالیت خود را به طور موقت تعلیق کرده‌اند.

به گفته مطلعان از بازار، در نتیجه این وضعیت، اکنون توزیع‌کنندگان با موجودی انبار قابل توجهی از مواد مواجهند و به همین دلیل فعلا علاقه کمی برای انجام معاملات جدید دارند. درواقع هیچ معامله جدیدی گزارش نشده است.

مطابق شنیده‌ها، قیمت عرضه‌های رسمی حدود 450 تا 465 یورو در هر تن به شیوه تحویل در محل کارخانه بوده و مظنه‌ها و قیمت‌های مورد اقبال هم در حدود 420 تا 440 یورو در هر تن به شیوه تحویل در محل کارخانه اعلام شده است.

با این حال به گفته افراد مطلع از وضعیت بازار، فولادسازان برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، اقدام به کاهش تولید خود کرده‌اند، اما این اقدام هم نخواهد توانست مانع سقوط بیشتر قیمت‌ها شود.

طبق شنیده‌ها، عرضه‌ها و معاملات کویل نورد گرم روسیه و هندوستان به شیوه تحویل کالا به حمل‌کننده در مبدأ ((FCA آنتورپ بلژیک بین 380 تا 395 یورو در هر تن بوده ست. همچنین برخی منابع آگاه به Fastmarkets  خبر داده‌اند که نمونه تایوانی همین محصول اما به شیوه CFR با قیمت 420یورو معامله شده است.

مطلعان بازار می‌گویند علاقه خریداران به کویل نورد گرم وارداتی به دلیل ریسک‌های ناشی از فاصله زمانی طولانی تحویل کالا در شرایط ضعف بازار، کاهش یافته است. اما به گفته فعالان بازار، خریداران فولاد از مظنه‌های قیمتی پایین محصولات وارداتی به عنوان ابزار چانه‌زنی در مذاکرات با کارخانجات فولادی اروپا استفاده می‌کنند.

 

 

منبع: Metalbulletin

22 آوریل 2020

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors