استرالیا نگران نصف شدن قیمت سنگ‌آهن نیست

قیمت سنگ‌آهن در شش هفته گذشته به نصف رسیده است و به گفته برخی از تحلیلگران صنعت، قیمت آن احتمالاً حتی کاهش بیشتری هم می‌یابد، اما دولت استرالیای غربی می‌گوید نیازی به نگرانی نیست.

به گزارش فولادبان،مارک مک گوان، سروزیر ایالت استرالیای غربی، می‌گوید که دولت بودجه خود را بر مبنای سگ آهن 66 دلاری در نظر گرفته است و می‌تواند از رکود جلوگیری کند.

مارک مک گوان، اذعان کرد که سقوط قیمت سنگ‌آهن به 106 دلار آمریکا در هر تن بسیار نگران‌کننده است اما گفت که دولت بودجه محافظه‌کارانه‌ای تنظیم کرده و از رکود خارج خواهد شد.

آقای مک گوان گفت: قیمت سنگ‌آهن بسیار نگران‌کننده است اما ما بودجه را با دقت و بسیار مسئولانه تعیین کردیم. ما قیمت بسیار پایینی را در قیمت سنگ‌آهن در بودجه خود داشتیم، اما این خطری برای کل ایالت است.

وی گفت: این یک خطر برای منابع مالی ما است، این یک خطر برای اشتغال است، این یک خطر برای بودجه کشورهای مشترک‌المنافع است، به همین دلیل بودجه‌بندی بسیار دقیقی باید داشت، زیرا بسیار ناپایدار است. من این را در هشت سال گذشته گفتم، شما باید در مورد قیمت سنگ‌آهن بسیار مراقب باشید، زیرا قیمت آن بسیار بالا می‌رود. به همین دلیل است که ما سطح بسیار پایینی در بودجه دولت داریم.

تیم تردگلد، مفسر صنعت گفت: سنگ‌آهن تا زمانی که حمایت نشود، سقوط خود را ادامه می‌دهد و ممکن است تا 70 دلار یا کمتر کاهش یابد.

وی درباره عوامل کاهش قیمت سنگ‌آهن گفت که سرکوب دولت چین بر تولید فولاد، فشار بر بازار وارد می‌کند. تقاضای چین برای مواد اولیه مانند سنگ‌آهن کمتر شده است. همچنین تولید در برزیل بهبود یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *