جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش مجدد قیمت سنگ‌آهن

در حالی که تمرکز بازار به گزارش‌های تولید سنگ‌آهن توسط تولیدکنندگان بزرگ جهان در این هفته معطوف است، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور با بروز نشانه‌های تقاضای قوی از بخش فولاد چین افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، قیمت سنگ‌آهن برای چهارمین روز متوالی تحت تأثیر ادامه افزایش مصرف و بهبود سودآوری کارخانه‌های فولادی چین، بزرگ‌ترین بازار فولاد جهان، بالا رفت.

تولید فولاد خام چین ماه گذشته 19درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به رکورد جدیدی نزدیک شد، در حالی که صادرات در ماه مارس با خوش‌بینی نسبت به بهبود اقتصاد جهانی افزایش یافت.

هم‌زمان با سیاست‌های کاهش تولید صنایع آلاینده در چین، تولید فولاد این کشور در حال رونق است و قیمت آلیاژ افزایش یافته و حاشیه سود کارخانه‌های فولادی این کشور را بالا برده است.

Vivek Dhar، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع استرالیا، در یادداشتی نوشت: انتظار می‌رود ظرفیت فولاد خام چین با وجود محدودیت‌های زیست محیطی در برخی از استان‌ها در سال جاری همچنان افزایش یابد. با افزایش حاشیه سود کارخانجات فولاد با توجه به خوش‌بینی نسبت به تقاضا پس از سال جدید چینی، خطر کاهش تولید از سر فولاد چین رفع شده است.

در سمت عرضه، شرکت‌های معدنی Vale SA، Rio Tinto Group و BHP Group قرار است این هفته داده‌های تولید خود را گزارش کنند و همچنین چشم‌انداز بازار را ارائه دهند.

قیمت‌ها در معاملات آتی سنگ‌آهن در سنگاپور با 1.5 درصد افزایش به 174.85 دلار در هر تن رسید. قیمت سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان هم 2.8 درصد افزایش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors