جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: کاهش تولید فولاد چین محقق نمی‌شود

برنامه بازار فولاد و سنگ‌آهن چین برای سال 2021 قرار بود محدودیت تولید فولاد همراه با افزایش عرضه سنگ‌آهن باشد که منجر به کاهش قیمت می‌شود اما شرایط بازار تاکنون نشان می‌دهد هیچ‌کدام اتفاق نمی‌افتد.

فولاد چین

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، سه شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن جهان در مقایسه با سه‌ماهه آخر سال 2020 تولید کمتری را در سه‌ماهه اول سال جاری گزارش کرده‌اند.

میزان تولید فولاد چین در ماه مارس به 94.02 میلیون تن افزایش یافت که بالاترین میزان از آگوست سال 2020 بود و با میانگین 3.03 میلیون تن در روز، بالاتر از میانگین روزانه 2.97 میلیون تن در دو ماه اول سال بود.

بنابراین جای تعجب نیست که قیمت‌های سنگ‌آهن برای تحویل به شمال چین، همانطور که آژانس گزارش قیمت کالای آرگوس ارزیابی کرده است، در 22 آوریل به بالاترین قیمت یک دهه اخیر یعنی 188.70 دلار در هر تن رسید، قبل از اینکه کمی کاهش یابد و در روز چهارشنبه به 185.60 دلار برسد.

قیمت بالای سنگ‌آهن و همچنین مقاومت در قیمت‌های داخلی فولاد چین و حاشیه سود کارخانه‌ها، نگرانی‌های رسمی را برانگیخته است. وزارت صنعت چین تا آنجا پیش رفت که در 20 آوریل گفت که گام‌هایی را برای تثبیت قیمت مواد اولیه برمی‌دارد.

هوانگ لیبین، سخنگوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، گفت که این وزارتخانه با همکاری ادارات مربوطه برای جلوگیری از خریدهای سوداگرانه یا احتکار، همکاری خواهد کرد.

در گذشته در زمان افزایش قیمت‌ها، مقامات چینی از آنچه می‌توان به عنوان قدرت غیررسمی برای آرام کردن بازارها یاد کرد، استفاده کرده‌اند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این امر واقعاً منجر به کاهش تولید فولاد چین خواهد شد یا سود بالای فعلی تولیدکنندگان – که به دلیل تقاضای شدید ناشی از بسته محرک اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌ها و ساخت‌وسازها است – پیروز خواهد شد.

شرایط فعلی به طور مؤثر، ممکن است به یک انتخاب برای سیاستگذاران پکن برسد: جلوگیری از تولید فولاد به منظور محدود کردن آلودگی و پذیرش ضربه کوچک به رشد اقتصادی، یا اجازه دادن به تولید فولاد برای پاسخگویی به نیازهای رشد اقتصادی قوی.

در سمت عرضه، واضح است که تولیدکنندگان سنگ‌آهن قادر به افزایش تولید برای تأمین تقاضای چین که حدود 70درصد از حجم معاملات بین‌المللی را خریداری می‌کند نیستند.

ریو تینتو که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن در جهان است، تولید سه‌ماهه 76.4 میلیون تنی را برای سه ماه منتهی به مارس گزارش کرد که نسبت به سه‌ماهه قبل 11درصد کاهش و 2درصد کمتر از سطح مشابه سه‌ماهه 2020 است.

گروه BHP، دومین صادرکننده بزرگ استرالیا، در سه‌ماهه ژانویه تا مارس 66.7 میلیون تن سنگ‌آهن تولید کرده است که 5 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش و 2 درصد کمتر از سه‌ماهه مشابه سال قبل است.

این شرکت اظهار داشت که انتظار دارد تولید برای سال مالی کامل تا 30 ژوئن 2021 در انتهای محدوده 245 تا 255 میلیون تنی باشد.

شرکت Vale برزیل تولید سه‌ماهه اول 68.05 میلیون تن را گزارش کرد که نسبت به سه‌ماهه چهارم 19.5 درصد کاهش نشان می‌دهد اما 14.2 درصد بیشتر از سه‌ماهه مشابه سال 2020 است.

این شرکت کار تعمیر و نگهداری در یک معدن خود را مقصر افت نسبت به سه‌ماهه دسامبر دانست و همچنین از تولید 315 میلیون تا 335 میلیون تن برای تولید 2021 دفاع کرد.

این بدان معناست که Vale برای تولید هدف خود مجبور است در سه‌ماهه آینده تولید خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ریوتینتو نیز برای دستیابی به هدف خود باید تولید خود را، هرچند تقریباً به اندازه Vale، افزایش دهد در حالی که BHP در مسیر دستیابی به هدف خود است.

به طور کلی، اگر این تولیدکنندگان برتر بتوانند اهداف خود را برآورده کنند، این نشان می‌دهد که کمبود عرضه در سه‌ماهه اول در بازار سنگ‌آهن ممکن است تا نیمه دوم سال کاهش یابد.

همراه با این انتظار که چین گازهای آلاینده را کاهش دهد و محدودیت‌های تولید فولاد را تحت تأثیر آلودگی اعمال کند، انتظار می‌رود که قیمت سنگ‌آهن شروع به تعدیل کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors