جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تسهیلات ۷۸۲ هزار میلیارد تومانی به بخش صنعت و معدن

سخنگوی وزارت صمت گفت: ۷۸۲ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که این میزان ۶۷ درصد رقم مصوب برای کل سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش فولادبان، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس توافق وزرای صمت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی قرار است امسال ۱۱۶۷ هزار میلیارد توماان تسهیلات به بخش صنعت و معدن داده شود.

وی افزود: عملکرد ۷۸۲ هزار میلیارد تومانی در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است. همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰ درصد در سال قبل به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر سیاست این وزارتخانه در افزایش سهم تامین مالی بصورت زنجیره‌ای گفت؛ در ۹ ماهه امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق گام تامین مالی شد که در مقایسه با مجموع دو سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹ هزار میلیارد تومان بود، جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

تامین مالی زنجیره‌ای به روشی گفته می‌شود که واحد‌های تولیدی که در طول هم هستند، با یک بار اخذ تسهیلات تامین مالی شوند. در این روش کارایی نقدینگی افزایش و شفافیت گردش مالی شفاف می‌شود.

قالیباف در مورد استفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت: ۲۲۳۰۰ فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال پرداخت شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors