جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حرکت سینوسی اما منفی شاخص کل در روز پایانی معاملات هفته

با اینکه شاخص کل مروز حرکات سینوسی را تجربه کرد، در نهایت قرمز ماند و آخرین روز تابستان برای بورس منفی باقی ماند.

به گزارش فولادبان؛ آخرین روز تابستان هم برای بازار سرمایه چندان جذاب سپری نشد و برخی از سهم‌ها مانند برگ‌های پاییزی ریزش داشتند. شاخص کل امروز روی تعادل به خود دید، اما رشد ابتدایی آن بعد از گذشت چند دقیقه از معاملات، به افت تبدیل شد، ولی باز هم به مدار صعودی بازگشت. به هر حال شاخص آخرین روز معاملاتی در شهریور ماه را هم با رنگ سرخ به پایان رساند و امروز با افت 4 هزار و 834 واحدی، به یک میلیون و 386 هزار و 401 واحد رسید.

کارشناسان این بازار رشد دوباره بازار را مشروط به وجود یک محرک در معاملات می‌دانند که همچنان در بازار دیده نمی‌شود. به هر روی، شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 6 هزار و 23 واحد کاهش یافت و رقم 415 هزار و 494 واحد را ثبت کرد. شاخص فلزات اساسی هم مانند دو شاخص اصلی بازار حرکت کرد، امروز 3 هزار و 456 واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و رقم یک میلیون و 76 هزار و 60 واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «فسبزوار»، «کالا»، «برکت»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند، اما نمادهای «شتران»، «شپنا» و «وصندوق» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارس»، «شستا»، «فخوز» و «فولاد» بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند. فلزات اساسی، خودرو و اداره بازارهای مالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

سه نماد «فپنتا»، «فسبزوار» و «کاوه» تنها نمادهای سبز فولادی‌ها بودند و اکثر سهم‌های فولادی افت قیمت را تجربه کردند. در بین معدنی‌های این صنعت، نماد «کچاد» افت و «کگل» رشد را تجربه کردند. در بازار فرابورس امروز هم نماد معاملاتی «ذوب» افت قیمت داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors