جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چین تعرفه‌های صادراتی برخی محصولات فولادی را دوباره افزایش می‌دهد

چین از اول آگوست تعرفه صادرات آهن خام و فروکروم را افزایش می‌دهد و تخفیف مالیات صادراتی 23 محصول فولادی را حذف می‌کند.
ذخیره فلزات

این دومین اصلاح در سه ماه گذشته است زیرا این کشور به دنبال تأمینعرضه داخلی استچین از اول آگوست تعرفه صادرات آهن خام و فروکروم را افزایش می‌دهد و تخفیف مالیات صادراتی 23 محصول فولادی را حذف می‌کند. و برای کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای، تولید فولاد را محدود کرده است.

وزارت اقتصاد چین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعرفه‌هایصادراتی آهن خام با خلوص بالا از 15 درصد به 20 درصد و برای فروکروم از 20 درصد به 40 درصد افزایش می‌یابد.

این کشور همچنین تخفیف مالیات صادراتی 23 محصول فولادی، از جمله برخی از کویل‌های نورد سرد و فولاد سیلیکونی را که دارای ارزش افزوده بیشتری در مقایسه با فولاد کربن هستند، لغو می‌کند.

وزارت اقتصاد چین افزوده است این تغییرات برای ارتقا و توسعه کیفیت صنعت فولاد است.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان، از اول ماه مه تعرفه‌های خود را تغییر داد و تخفیفات مالیات صادرات 146 محصول فولادی را حذف کرد، تعرفه‌های صادراتی آهن خام و آلیاژها را افزایش داد و برخیتعرفه‌های واردات موقت را حذف کرد.

این تغییرات به این دلیل انجام شد که این کشور می‌خواهد هم‌زمان با کاهش تولید فولاد برای انتشار کمتر کربن، از منابع داخلی اطمینانحاصل کند.

با این حال، از آنجا که تقاضا و قیمت فولاد هنوز به خوبی با بهبود اقتصاد جهانی پشتیبانی می‌شود، صادرات محصولات فولادی این کشور پس از 34 درصد کاهش در ماه مه، در ماه ژوئن 23 درصد افزایش یافت.

در همین حال، تولید فولاد چین در نیمه اول سال جاری میلادی 11.8 درصد جهش یافت و عمل به تعهد عدم افزایش تولید سالانه فولاد خام در سال 2021 را دشوارتر کرد.

تانگ چوانلین، تحلیلگر اوراق بهادار موسسه CITIC در این باره گفت: تلاش برای کنترل صادرات فولاد، برای محدود کردن تولید بیشتر است.

تانگ همچنین اشاره کرد که بحران عرضه فولاد در نیمه دوم سال باقیخواهد ماند.

وی افزود: حتی با توجه به بازگشت محصولات صادراتی به بازار داخلیچین، صنعت هنوز بیش از 5 درصد کمبود خواهد داشت.

قیمت‌های معاملات آتی میلگردهای فولادی و کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای به ترتیب 32 درصد و 37 درصد در سال جاری جهش داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors