جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

ضد و نقیض ها بالا گرفت/دولت بر عرضه آهن اسفنجی نظارت کامل دارد

یک فعال فولادی گفت: دولت و تعزیرات حکومتی بر عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نظارت دارد و بر همین اساس، نمی‌توان گفت کارخانجات آهن اسفنجی را دپو می‌کنند.

ضد و نقیض ها بالا گرفت/دولت بر عرضه آهن اسفنجی نظارت کامل دارد اخبار

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به روند قیمتی آهن اسفنجی در یک هفته اخیر، می‌توان گفت این محصول رشد قیمتی نداشت و حتی نسبت به هفته‌های قبل نیز کاهش پیدا کرده است؛ چرا که در مهرماه به دلیل رفع محدودیت‌های برق، مصرف آهن اسفنجی افزایش یافت و عرضه آن نیز محدودتر شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین در مهر ماه تا حدودی شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم؛ اما در آبان این روند متوقف شد. از طرفی، با شروع فصل سرما و اعمال محدودیت‌های مصرف گاز از طرف دولت، به نظر می‌رسد قیمت آهن اسفنجی به تدریج افزایش یابد.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در این راستا، با توجه به اینکه هنوز تغییرات زیادی در روند کاهش دما اتفاق نیفتاده و آهن اسفنجی نیز به راحتی قابل ذخیره کردن نیست، بنابراین تقاضای زیادی برای خرید این محصول طی هفته‌های گذشته در بورس کالا نداشتیم.

به گفته بختیاری، آهن اسفنجی به گونه‌ای است که زود فعال می‌شود و یا به مرور میزان آهن فلزی آن کاهش می‌یابد؛ بنابراین در درازمدت نمی‌توان آن را انبار کرد.

وی با اشاره به دپوی آهن اسفنجی در زمستان گفت: دولت و تعزیرات حکومتی بر عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نظارت دارد و بر همین اساس، نمی‌توان گفت کارخانجات آهن اسفنجی را دپو می‌کنند. در واقع شرکت‌ها معمولاً فضای کمی برای دپو کردن دارند و به دلیل مشکلات ذکرشده، ریسک انبارکردن آنها را نمی‌پذیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors