جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات آهن اسفنجی به چین در آگوست نصف شد

واردات انواع محصولات احیای مستقیم سنگ‌آهن به چین در ماه آگوست نسبت به جولای، نصف شد که کاهش واردات این مواد از سوی آمریکا، روسیه و مالزی، دلیل این نزول بوده است.

آهن اسفنجی

به گزارش فولادبان به نقل از Argus Media، چین در ماه آگوست، 243 هزار تن آهن اسفنجی و بریکت گرم آهن اسفنجی (hbi) وارد کرد که 3.8 درصد نسبت به آگوست 2019 رشد نشان می‌دهد اما نسبت به ماه جولای امسال 49 درصد کمتر است.

چین از ابتدای سال جاری تا پایان آگوست (8 ماه نخست سال) 2.3 میلیون تن انواع آهن اسفنجی وارد کرده که بیش از 3 برابر میزان واردات این محصولات در مدت مشابه سال قبل (686 هزار تن) بوده است.

ونزوئلا در ماه آگوست، بزرگترین صادرکننده آهن اسفنجی به چین بود و توانست به این کشور 95 هزار تن آهن اسفنجی صادر کند که 76 درصد نسبت به ماه جولای بیشتر بود.

در مقابل، واردات آهن اسفنجی از آمریکا به چین در ماه آگوست نسبت به جولای 66 درصد افت کرد و از 147 هزار تن به 49 هزار تن کاهش یافت. مالزی هم که در ماه جولای صادرات آهن اسفنجی به چین را نسبت به ماه ژوئن دو برابر کرده بود، در ماه آگوست هیچ محصولی به چین صادر نکرد.

ترینیداد و توباگو هم که در ماه جولای هیچ صادرات آهن اسفنجی به چین نداشت در ماه جولای 49 هزار تن از این محصول به چین صادر کرد.

افزایش چشمگیر قیمت سنگ‌آهن طی یک سال اخیر سبب شده کارخانجات فولادی چین به سمت خرید مواد اولیه ارزان‌تر روی بیاورند. به همین دلیل واردات محصولات فولادی نیمه‌تمام به چین در سال جاری به شدت افزایش پیدا کرده است خصوصاً آن که دولت چین واردات قراضه آهن را هم ممنوع کرده است.

در ماه آگوست قیمت سنگ‌آهن به بالاترین سطح شش سال اخیر خود رسید و در بازار چین هم قیمت قراضه آهن به بیشترین رقم 13 ماهه افزایش یافت.

به گفته فعالان صنعت فولاد چین، با افزایش هزینه مواد اولیه در کوره‌های قوس الکتریکی، قیمت بریکت گرم آهن اسفنجی (hbi) به سقف خود رسیده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors