افزایش سودآوری شرکت نیپون استیل ژاپن

شرکت Nippon Steel، تولیدکننده شماره 3 فولاد در جهان، اعلام کرد ممکن است پیش‌بینی سود خود را در سال منتهی به 31 مارس 2022 افزایش دهد، زیرا صادرات این شرکت از تقاضای مناسب و قیمت‌های بالای فولاد بهره‌مند شده است.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، تاکاهیرو موری معاون اجرایی شرکت نیپون استیل ژاپن در مصاحبه‌ای گفت: تقاضای فولاد در خارج از کشور نسبتاً زیاد است. از آنجا که چین که تقریباً 60 درصد از فولاد جهانی را تولید می‌کند، قصد دارد ظرفیت تولید خود را کاهش دهد بنابراین عرضه فولاد کمتر خواهد شد در حالی که قیمت سنگ‌آهن احتمالاً کاهش خواهد یافت.

انتظار می‌رود تقاضای جهانی فولاد در سال جاری 5.8 درصد افزایش یابد، در حالی که چین قصد دارد 236 میلیون تن ظرفیت فولاد خود را از 2021 به 2025 کاهش دهد.

قیمت‌های فولاد و سنگ‌آهن در چین در اواسط ماه مه به بالاترین حد خود رسیده بود که با بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری، تزریق نقدینگی جهانی و همچنین خریدهای سوداگرانه تقویت شد. از همان زمان دولت چین بازرسی و کنترل بر بازار فولاد را افزایش داد تا رونق بازار را کنترل کند که سبب کاهش قیمت‌ها شد.

موری گفت: روند کاهشی قیمت فولاد با توجه به تقاضای زیاد، در سطح فعلی متوقف خواهد شد.

در اوایل ماه مه، نیپون سود تجاری 450 میلیارد ین (4.1 میلیارد دلار) را برای سال منتهی به مارس آینده پیش‌بینی کرد، در حالی که سال قبل سود تجاری آن فقط 110 میلیارد ین بود. سود مورد پیش‌بینی برای سال جاری بالاترین میزان از سال 2014 است.

موری بدون ارائه رقمی گفت: انتظار می‌رود درآمد ما در خارج از کشور بیش از پیش‌بینی ما باشد.

موری گفت، Nippon Steel قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار دی اکسیدکربن (CO2) را 30 درصد کاهش دهد و تا سال 2050 آن را به صفر برساند به همین دلیل قصد دارد در تحقیق و توسعه (R&D) برای کربن‌زدایی سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت امیدوار است که سه فناوری را اجرا کند: تولید انبوه فولاد با درجه بالا در کوره‌های قوس الکتریکی بزرگ؛ فرآیندهای تولید فولاد با انتشار کم در کوره‌های بلند با استفاده از هیدروژن برای جایگزینی نسبی زغال‌سنگ برای احیای سنگ‌آهن؛ و فرآیندهای احیای مستقیم با استفاده 100 درصدی از هیدروژن.

موری گفت: همه این پیشرفت‌ها بی‌سابقه خواهد بود و ما در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

این شرکت معتقد است برای تحقق تولید فولاد با آلایندگی کربن صفر، نیاز به 500 میلیارد ین سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و 4 تا 5 تریلیون ین هزینه‌های سرمایه‌ای است.

همتایان جهانی نیپون، به‌ویژه در اروپا، در حال توسعه فولاد کم‌کربن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *