تصمیم‌گیری درباره کمبود گاز در زمستان در کارگروه دولت

هنوز هیچ تصمیمی درباره اعمال محدودیت گاز در صنایع گرفته نشده و قرار است کارگروهی در دولت با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، نیرو و نفت تشکیل شود تا تصمیم قطعی در این باره با توجه به شرایط گرفته شود.

به گزارش فولادبان، مدت زیادی است که کمبود گاز و افزایش مصرف بخش خانگی در زمستان، نقل محافل شده است و زمزمه‌هایی از قطعی گاز به گوش می‌رسد.

با قطعی برق صنایع فولادی و سیمانی در تابستان، چشم همه صنعتگران ترسیده است و قطعی گاز، کاهش تولید و درنهایت افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت که دست‌آخر دود آن به چشم مصرف‌کننده نهایی می‌رود.

در همین زمینه فولادبان از وزارت نفت کسب اطلاع کرد که در دولت کارگروهی تشکیل خواهد شد که وزارتخانه‌های نفت، صمت و نیرو و سازمان‌های محیط زیست، هواشناسی و دستگاه‌های مختلف کشور عضو آن هستند و اگر قرار باشد درباره محدودیت‌ها در صنایع تصمیمی گرفته شود، در این کارگروه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

هنوز هیچ‌گونه تصمیم قطعی در رابطه با اعمال محدودیت‌ها در صنایع پرمصرف گرفته نشده است چون معمولا وزارت صمت و دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باید پیشنهادات را ارائه کنند و بعد، وزارت نفت و شرکت ملی گاز در این زمینه تصمیم نهایی را اجرایی خواهند کرد.

تصمیم‌گیری در ارتباط با این مسئله تابع عوامل مختلفی از جمله دمای هوا، میزان مصرف مشترکان خانگی و پیشنهادات وزارت صمت است بنابراین نمی‌توان در حال حاضر تصمیم قطعی در رابطه با این موضوع گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *