جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 آبان 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آماده شدن شاخص کل برای رسیدن به 1.45 میلیون واحدی

شاخص کل امروز هم به رشد خود ادامه داد و آماده است تا با کمی جهش بیشتر وارد کانال 1.45 میلیون واحدی شود.

بازار سرمایه

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه امروز هم به رشد خود ادامه داد؛ رشدی که از دیروز پس از یک افت آغاز شد تا روند صعودی این شاخص همچنان حفظ شود. کارشناسان بازار سرمایه صحبت‌ها و حمایت‌های وزیر اقتصاد را دلیل اصلی رشد بورس می‌دانند، اما معتقدند تا اعتماد به بازار بازنگردد، نباید انتظار تابلوی تمام سبز رنگ را از بازار داشته باشیم. زیرا هنوز اعتماد از دست رفته بازیابی نشده و ترس بلعیدن نقدینگی توسط دولت، جهت پوشش کسری بودجه وجود دارد.

به این ترتیب بود که شاخص کل تا پایان معاملات 13 هزار و 298 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 447 هزار و 676 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما چندان نشان از سرمایه‌گذاران خرد نداشت و این شاخص امروز با رشد اندک 830 واحدی، رقم 385 هزار و 759 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم تقریبا شبیه به شاخص کل حرکت کرد و سبز بسته شد و در انتهای معاملات، با افزایش 7 هزار و 474 واحدی و روی نقطه یک میلیون و 155 هزار و 474 واحدی به کار خود پایان داد.

امروز، نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «شستا»، «شپنا»، «برکت»، «کالا» و «شبندر» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «پارسان»، «فملی»، «شبندر»، «کچاد»، «شپنا»، «شتران» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند و سه گروه خودرو، فرآورده نفتی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

معاملات در گروه فولادی‌ها جان کمی داشت و نمادهای فولادی زیر یک درصد رشد قیمت داشتند. نمادهای معدنی فولادی مانند «کچاد» و «کگل» هم رشد قیمت را تجربه کردند. نماد «ذوب» هم در بازار فرابورس تقاضای ضعیفی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors