قیمت شمش وارداتی به چین دوباره بالا رفت

 بازار واردات شمش فولادی چین طی هفت روز گذشته روند صعودی خود را ادامه داد و با افزایش قیمت فولاد در این کشور حمایت شد.

به گزارش فولادبان  قیمت‌های فولاد در چین در این هفته افزایش یافت و قیمت کویل نورد گرم رکورد جدیدی زد و قیمت میلگرد به بالاترین سطح در سال 2008 نزدیک شد.

علت افزایش قیمت میلگرد انتظارات برای کاهش تولید فولاد خام چین در نیمه دوم سال 2021 در جهت اجرای برنامه دولت در مورد کاهش سطح تولید فولاد همراه با محدودیت در ظرفیت جدید فولاد است.

با افزایش تقاضای میلگرد در بخش ساخت‌وساز در چین قیمت‌های شمش فولاد طی ماه‌های اخیر رشد کرده است.

روز جمعه 7 مه قیمت شمش فولاد در تانگشان، شمال چین به 5190 یوان (802 دلار) در هر تن رسید که 70 یوان در هر تن نسبت پنجشنبه افزایش داشت.

در ابتدای هفته مناقصه خرید 30000 تن شمش کوره بلند هند (BF) با قیمت 628 دلار در هر تن فوب بسته شد که بازرگان برنده این مناقصه گفت بازار چین یا سریلانکا را برای فروش این محموله در نظر می‌گیرد.

اوایل هفته معامله‌ای برای شمش BF 3sp اندونزی با قیمت 695 دلار به ازای هر تن cfr چین بسته شد و سپس معامله‌گران شنیدند که همان نوع شمش در روز جمعه به قیمت 715 تا 720 دلار به ازای هر تن cfr رسید.

پیشنهادات هند و روسیه در اوایل هفته به قیمت 705 تا 710 دلار به ازای هر تن cfr چین شنیده می‌شد و پیشنهادات ترکیه با قیمت 715 دلار به ازای هر cfr چین بود.

ارزیابی قیمت شمش فولاد وارداتی به چین 695 تا 710 دلار در هر تن در روز جمعه بود که 25 دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

پس از بسته شدن پنجره ارزیابی، پیشنهادی برای شمش اندونزیایی به قیمت 720 دلار به ازای هر تن شنیده شد، اما یک منبع تجارت چینی و یک تاجر سنگاپوری هر دو گفتند که پیشنهاد پذیرفته نشده است و مواد قبل از انجام معامله از بازار خارج شده است.

یک تاجر اصلی شمش سنگاپوری هم گفت که قیمت‌های بازار چین می‌تواند مدام در حال افزایش باشد. این بازار تمام فروشنده است، کافی است شما فقط یک تا سه روز کالا را نگه دارید و با قیمت بالاتر بفروشید. قیمت‌ها ممکن است بیشتر افزایش یابد. وضعیت کرونا در هند بد است و من بدبین هستم که برخی از کارخانه‌های هند بتوانند طبق سفارشات صادراتی خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه کاهش تولید فولاد به دلیل کمبود اکسیژن‌رسانی باعث می‌شود که برخی از کارخانه‌ها نتوانند تولید خود را انجام دهند گفت: حدس و گمان‌های زیادی در مورد این افزایش قیمت وجود دارد چون تقاضای اساسی در بازار وجود دارد.

وی افزود: تولید فولاد هند رو به کاهش است و برخی از کارخانه‌ها نیز نمی‌توانند شمش را به شکل مناسب ببرند. صادرات شمش هند احتمالاً کاهش خواهد یافت که همین امر باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

با این حال برخی از نشانه‌های احتیاط در بازار چین وجود دارد.

یک معامله‌گر چینی گفت: ما می‌خواهیم موقعیت فعلی خود را به تدریج کاهش دهیم و سعی کنیم پیشنهادها را بالاتر نبریم.

افزایش پیشنهادها در بازار چین، خریداران فیلیپین را مجدداً در شرایط دشواری قرار داده است. در بیشتر اوقات هفته گذشته پیشنهادات بازار مانیل برای شمش به قیمت 670 تا 680 دلار در هر تن cfr بود اما فعالان بازار گفتند فعالیت بازار چین سبب شد که خریداران فیلیپین مجبور شوند برای انجام معاملات تازه قیمت‌های بسیار بالاتری بپردازند به طوری که شمش غیر ایرانی با قیمت کمتر از 700 دلار به ازای هر تن در دسترس نبود.

قیمت شمش وارداتی به فیلیپین در روز جمعه به 700 تا 710 دلار در تن cfr رسید که 15 تا 25 دلار بالاتر از قیمت هفته قبل بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *