بازگشت بورس به مدار سبز/ کوره فولادی‌ها داغ شد

بازار سرمایه با گذشتن از روزهای سخت و سرخ خود، بالاخره مورد حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی قرار گرفت و رشد کرد و کوره فولادی‌ها هم با تعیین ضریب 80 درصدی در تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا، داغ شد.

به گزارش فولادبان؛ بالاخره بازار سرمایه پس از گذشتن از روزهای طاقت‌فرسای سقوط، امروز طعم رشد را چشید و رنگ سبز بر دیوارهای تالار شیشه‌ای جای تخم مرغ‌های پرتاب‌شده به در و دیوار آن را گرفت. به گزارش کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه، تصمیم حقوقی‌ها بر حمایت از این بازار باعث شده است که امروز شاخص کل بازار با رشد مواجه شود و از طرف دیگر، تصمیم بورس کالا برای نگه داشتن قیمت‌گذاری‌ها به روش قبل از دلایل اصلی رشد بازار، بخصوص مورد توجه قرار گرفتن شرکت‌های فولادی در معاملات امروز بود.

در معاملات روز جاری، نماگر اصلی بورس از همان ابتدا با رشد قابل توجهی کار خود را آغاز کرد، به طوری که این شاخص در 45 دقیقه ابتدایی معاملات، به یک میلیون و 310 هزار واحد رسید، اما همین حمایت سهامداران حقوقی کافی بود تا بسیاری از سهامداران در صف‌های فروش قرار بگیرند، چراکه شاخص کل بیش از این بالا نیامد و کمی افت کرد اما تا پایان معاملات در محدوده یک میلیون و 306 هزار واحدی باقی ماند. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با رشد اکثر سهم‌های بزرگ بازار رشد خوبی را پشت سر گذاشت و تا پایان معاملات، بیش از 6 هزار واحد رشد کرد.

فلزات اساسی امروز یکی از گروه‌هایی بود که حجم معاملات خوبی را تجربه کرد و سهم‌های این گروه رشد قیمت خوبی را تجربه کردند. این شاخص در ابتدایی‌ترین دقایق بیشترین رشد را تجربه کرد و بر اثر سنگین‌تر شدن صف‌های فروش، این سهم‌ها کمی پایین‌تر آمد و بعد هم مجددا دوباره راه صعود را پیش گرفت. به این ترتیب شاخص فلزات اساسی امروز رشد 23 هزار واحدی را تجربه کرد.

روی هم رفته امروز در زمان بسته شدن معاملات بازار سرمایه (12:30 یکشنبه 21 دی)، شاخص کل با رشد 20 هزار و 822 واحدی به یک میلیون و 306 هزار و 714 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 843 واحد رشد کرد و در ارتفاع 466 هزار و 653 واحد قرار گرفت و شاخص فلزات اساسی هم 23 هزار و 640 واحد بالاتر از روز گذشته قرار گرفت و رقم 905 هزار و 378 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «ولپارس»، «شتران»، «برکت»، «فملی»، «شپنا»، «خودرو» و «کاما» پرتراکنش‌ترین‌های بازار بودند و این در حالی بود که نمادهای «فولاد»، «شستا»، «وغدیر»، «فملی»، «شپنا» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «فارس» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

در میان نمادهای فولادی هم که اکثرا سبزپوش بودند، «ذوب آهن» در فرابورس، «غلتک‌سازان سپاهان»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «سپنتا»، «فولاد کاوه جنوب کیش» و «فولاد خوزستان» در فلزات اساسی و همچنین «معدنی و صنعتی گل‌گهر» و «معدنی و صنعتی چادرملو» در کانه‌های فلزی بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *