انتظار افزایش قیمت کویل نورد گرم در اروپا در ماه ژانویه

خریداران انتظار افزایش کوتاه‌مدت قیمت کویل نورد گرم در اروپا را در ماه ژانویه و ماه‌های آتی میلادی دارند.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ خریداران اروپایی انتظار دارند که قیمت کویل نورد گرم در ژانویه و حتی در ادامه سه‌ماهه اول سال 2021 همچنان افزایش یابد، چراکه به دلیل سفارش‌های بالایی که کارخانه‌های فولاد اروپایی در غیاب رقبای خارجی دریافت کرده‌اند، چشم‌انداز بازار مثبت است.

با این حال، در هفته اول ژانویه، قیمت‌های فولاد در بازار اروپا به علت افت فصلی تقاضا، نسبتا ثابت بود.

فست‌مارکت شاخص کویل نورد گرم فولاد در شمال اروپا را در روز پنجشنبه 667 یورو (821.30 دلار) اعلام کرد که 0.33 یورو در هر تن نسبت به قیمت روز چهارشنبه افزایش داشت. این شاخص نسبت به هفته قبل 2 یورو و نسبت به ماه قبل 90.33 یورو در هر تن افزایش نشان می‌دهد. محاسبه این شاخص بر اساس قیمت‌های معاملاتی 650 تا 700 یورو برای هر تن بوده است.

پیشنهادات رسمی فروشندگان کویل نورد گرم در اروپا تا قیمت 700 یورو به ازای هر تن هم شنیده شده است، اما این قیمت‌ها در محاسبه قرار نگرفته‌اند زیرا این قیمت‌ها توسط خریداران پذیرفته نشده و این سیاست همیشگی فولادسازان اروپایی است که قیمت‌های بالایی اعلام می‌کنند تا افزایش کمی در قیمت معاملات ایجاد شود.

فعالیت بازار فولاد اروپا در هفته اول ژانویه راکد بود، زیرا خریداران و مصرف‌کنندگان نهایی پس از کریسمس و تعطیلات سال نو هنوز در بازار حضور نیافته‌اند. فعالان بازار انتظار دارند که فولادسازان اروپایی برای افزایش بیشتر قیمت تلاش کنند، اما بعید به نظر می‌رسد خریداران بیش از نیاز فوری خود اقدام به رزرو سفارش کنند، زیرا فعالان بازار انتظار دارند که افزایش سریع قیمت در ماه‌های آتی مانند نیمه دوم سال 2020 ادامه نداشته باشد و در سه‌ماهه دوم 2021 با سقوط قابل توجه قیمت مواجه شوند.

منابع مطلع گفته‌اند که فولادسازان اروپای شمالی میزان تولید کویل نورد گرم تولید سه‌ماهه اول 2021 خود را فروخته و اکنون تولیدات سه‌ماهه دوم را عرضه می‌کنند.

یک تاجر آلمانی در این زمینه بیان کرد: «خریداران بیش از حد در مورد داغ شدن بازار نگرانند. قیمت‌ها خیلی سریع بالا رفت. با این حال، بسیاری از خریداران تقاضای مورد نیاز خود را تا ماه جولای تأمین کردند و فعلاً منتظر تحولات بازار هستند. به طور کلی، احساس می‌کنم که این افزایش قیمت‌ها کوتاه‌مدت است و حداکثر تا پایان سه‌ماهه دوم ادامه خواهد داشت. به محض توازن مجدد عرضه و تقاضا، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. حداقل، بسیاری از خریداران از این ترس و احتیاط برخوردارند.

یک توزیع‌کننده اروپای شمالی هم گفت: قیمت‌ها کم‌وبیش ثابت هستند، اما برای نتیجه‌گیری خیلی زود است زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان نهایی هنوز به بازار برنگشته‌اند.

طبق گفته برخی منابع آگاه، تولیدکنندگان در ماه ژانویه احتمالا معاملات کویل نورد گرم را با قیمت 700 یورو در هر تن انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد احساسات صعودی از این سفارش حمایت می‌کنند.

برخی از فعالان بازار می‌گویند که قیمت واردات کویل نورد گرم 850 تا 900 دلار به ازای هر تن در آنتورپ باید قابل دستیابی باشد. لازم به ذکر است که کمیسیون اروپا عوارض 4.8 تا 7.6 درصدی ضددامپینگ موقت در مورد نورد گرم وارداتی از ترکیه وضع کرده است که از روز چهارشنبه به اجرا درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *