انتقاد قوه قضاییه از انحصار بورس کالا/ گم شدن سه میلیون تن فولاد فقط یک اظهار نظر غیر شفاف است

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت : گم شدن سه میلیون تن فولاد در کشورمبنای آماری ندارد و غیر شفاف است و باید مبنای این اظهارات منطقی و کارشناسی شده باشد.بخشی از مشکلات صنعت فولاد به علت انحصار بورس کالا است.
بورس کالا

سعید عمرانی در گفتگو با فولادبان درباره گم شدن سه میلیون تن فولاد در کشور افزود: این گم شدن شفاف نیست معلوم نیست به چه کسی فروخته شده و چه کسی خریدار ان بوده است فقط گفته می شود گم شده اما هیچگونه شفاف سازی برای این مقوله نشده است وقتی مشخص نیست مثلا از 10  میلیون تولید فولاد، چند میلیون آن به چه کسی فروخته ای گم شدن نیست .

وی با انتقاد از بیان این اظهارات در شرایط کنونی جامعه تصریح کرد: بکارگیری این گفته ها و نظرات در شرایط حاضر جامعه  خوب نیست .ذهن مردم آنقدر درگیر و خراب است که اینگونه حرف زدن مسئولین ، کار را سخت تر می کند و این احساس در همه بوجود می آید که تولیدات کارخانه ها کجا رفته و در کجا مصرف شده است .

معاون قضایی دادستان کل کشوردرباره دخالت نظام قضا برای شفافیت درفعالیتهای این صنعت گفت :ما طرحی با چهار شرط به این صنعت ارائه کردیم که شامل مداخله در توزیع مشخص شدن قیمت تضمینی ، مشخص بودن خریدار و قطع دخالت دلال و واسطه در معاملات مهمترین شروط نظام قضایی و ما به این صنعت بود که تدوین شده بود.

عمرانی با اشاره به پیشنهاد نظام قضا برای رفع انحصار از بورس کالا گفت :یکی از انحصارهای ما این است که تک بورسی هستیم ما باید چند بورس در شرق ، غرب ، جنوب و شمال کشور داشته باشیم که ارمغان این تعداد بورس کالا ، شفافیت بیشتر در معاملات و شکسته شدن انحصارهاست.

وی تصریح کرد: این انحصارات باید شکسته شود، هیچ کاری در کشور بن بست ندارد و تمام کارها قابل حل است و باید بخش خصوصی و خصولتی با همکاری یکدیگر ریشه این انحصار را بخشکانند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *