جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از تعاونی کشوری آهن و فولاد با حضورتمام آهن فروشان و توزیع کنندگان آهن کشور

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران گفت: بزودی طرحی تحت عنوان تعاونی کشوری آهن و فولاد با مجوز اتاق اصناف کشور و هماهنگی وزارت تعاون و با هدف مشارکت تمام آهن فروشان و توزیع کنندگان آهن کشور معرفی و رونمایی خواهد شد.

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان درباره تشکیل انجمن کارفرمایی آهن و فولاد گفت: در یک مقطع زمانی و طبق قانون امور صنفی اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد مجوز فعالیت در سطح کشور را داشت و با حضور تمام اتحادیه های سراسرکشور، واحدهای صنفی توزیعی تصمیمات مشترکی را برای برنامه ریزی فولاد اتخاذ می کردند.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر طبق قانون نظام صنفی ، فعالیت کشوری اتحادیه صنفی آهن و فولاد مجوزندارد و بنظر من ایجاد انجمن کارفرمایی  فولادی نمی تواند در حوزه آهن و فولادی کاربردی عمل کند، زیرا مشکلات زیرساختی این صنعت در حوزه های دیگر، مانع از تحقق اهداف این انجمن خواهد شد ضمن اینکه لازم است با تبیین شرایط صنعت فولاد ، جایگاه اتحادیه صنفی بعنوان توزیع کنندگان آهن و فولاد و یک رکن از ارکان فولادی حفظ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران تصریح کرد: من در شرایط حاضر با  تاسیس انجمنها و گروههای مختلف موافق نیستم زیرا از نظر قانونی اتحادیه صنفی ، بستر قانونی قوی تر و اثرگذاری بیشتری دارد  اما ما ازاین ابراز که در اختیار داشتیم  بخوبی دفاع نکرده ایم و در شرایط حاضر تشکیل انجمنها و تشکلها هم در مقایسه با اتحادیه نمی توانند اثرگذار باشند.

رستگار افزود: به دلیل سیاستها و تصمیمات غلط دولت در حوزه توزیع ، نظام صنفی در زنجیره فولاد از دید دولت مغفول و کمرنگ مانده است هرچند تصور می کنم این تصمیم ،عامدانه بوده است زیرا سرمایه اصلی فولاد دست توزیع کنندگان است و توزیع کنندگان یک رکن اصلی در شبکه توزیع ، تولید و صادرات هستند.

وی تاکیدکرد: باید این روش بازسازی شود وادامه این سیاست به صلاح کشور نیست زیرا نتیجه این امر ، بی مسئولیتی درقبال قیمتهاست و اکنون که دولت این اشتباه را مرتکب شده و رسته های شغلی آهن و فولاد را بنوعی تضعیف شده اند باید یک تشکل کشوری که اقتدار و قدرت لازم را برای هماهنگی بین اعضای صنف ر ا داشته باشد تشکیل شود تا همانند اتحادیه کارکرد اجرایی قوی داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران تاکید کرد :اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد در حد کشوری یقینا نمی تواند فعالیت بکند لذا ما  طرحی را تحت عنوان تعاونی کشوری آهن و فولاد بررسی کرده ایم و هم اکنون اساسنامه آن تدوین شده  و از اتاق اصناف کشور هم توانسته ایم مجوز آن را بگیریم.   با وزارت تعاون هماهنگی هایی را انجام داده ایم که بزودی این شرکت تعاونی سراسری با هدف مشارکت تمام آهن فروشان و توزیع کنندگان آهن کشور را  معرفی و رونمایی خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors