تیک صادراتی مانعی که برداشته خواهد شد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت:  ساماندهی بازارهای صادراتی مهمترین اقدامی است که می تواند مشکلات زنجیره فولاد را مرتفع کند.

سیف الله امیری در گفتگو با فولادبان درباره رفع موانع تولید درصنعت فولاد افزود: صادرات مقاطع طویل سیاستی صحیح و اصولی در جهت مانع زدایی است که از این هفته ابلاغ و اجرایی خواهد شد و قطعا با این اقدام موانع صادرات دیگر محصولات فولادی نیز برداشته می شود.

وی تصریح کرد: این سیاست اقدام بزرگی برای حذف تیک صادراتی است و مسئولین معاونت معدنی هم از این سیاست استقبال می کنند، زیرا سیاست گذاری برای افزایش تولید، برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه و توسعه این صنعت از اهداف اصلی  ما است و معاونت معدنی هم نسبت به کنترل صادرات و لحاظ تیک صادراتی برای محصولات تولیدکنندگان این صنعت معترض است .

مدیرکل دفترصنایع معدنی وزارت صمت درادامه افزود: این معاونت به هیچ عنوان با تیکهای صادراتی موافق نیست و وجود تیکها در صادرات را مانع بر سر تولید و صادرات صنعت فولاد می داند، بنظر می رسد باید هرچه زودتر این موانع برداشته شود تا تولید کنندگان براحتی بتوانند صادراتشان را انجام دهند.

امیری تاکید کرد:تلاش می شود همزمان با صدورمجوز صادراتی برای مقاطع طویل ، برای سایر محصولات فولادی نیز مجوز صادراتی صادر می شود تا موانع تولیدکنندگان کاهش یابد و دیگر مشکل صادراتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد:ما باید برای واحدهای تولیدی درصدی صادرات در نظر بگیریم تا با شناسایی اهداف خود در بازارهای صادراتی بتوانند محصولاتشان را به این بازارها ارائه کنند.

مدیرکل دفترصنایع معدنی وزارت صمت یکی از راههای مانع زدایی در تولید را تمرکز در فعالیتهای تخصصی برشمرد و گفت: فعالیتهای تخصصی صنعت باید درمعاونت تخصصی مرتبط با صنعت آهن و فولاد یعنی معاونت معدنی انجام شود لذا امور مربوط به معادن درحوزه فعالیت معاونت معدنی خواهد بود اما در شرایطی که ما شاهد تغییرات مدیریتی پیاپی بودیم بخشی از کار در حوزه معاونت معدنی و بخشی دیگر در حوزه معاونت صنایع انجام شد، که بنظر می رسد اگر مدیریت متمرکز در فعالیتهای تخصصی اعمال شود، تولیدکنندگان نیز مشکلات کمتری را در پیش رو خواهند داشت .

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *