جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت تختال و ثبات قیمت محصولات فولادی تخت و بلند CIS

به دنبال تقاضای پایدار و چشم‌انداز مثبت بازار، قیمت صادرات اسلب فولادی (تختال) از کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) طی هفته منتهی به دوشنبه 11 ژانویه افزایش یافت.

افزایش قیمت تختال و ثبات قیمت محصولات فولادی تخت و بلند CIS اخبار فولاد، فولادبان، اسلب، قیمت فولاد

به گزارش فولادبان و به نقل از Fastmarkets؛ ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای تختال صادراتی CIS، در 11 ژانویه قیمت 685 تا 700 دلار در هر تن، فوب دریای سیاه را نشان می‌دهد در حالی که هفته قبل قیمت این محصول از 675 تا 680 دلار بود.

در همین حال فروش تختال CIS به ترکیه به قیمت 700 دلار در هر تن معادل 685 دلار در هر تن فوب گزارش شد. البته پیشنهادهایی هم برای صادرات تختال CIS به ترکیه به قیمت 720 دلار به ازای هر تن مطرح شد که در حدود 705 دلار در هر تن به صورت فوب خواهد بود. یکی از تأمین‌کنندگان گفت که سطح قیمت قابل قبول بازار حدود 700 دلار در هر تن فوب است.

در ایتالیا پیشنهادات فروش اسلب CIS با قیمت 700 تا 710 دلار در هر تن به صورت cfr شنیده می‌شد که این رقم در حدود 680 تا 690 دلار به ازای هر تن فوب است. اگرچه، یک فعال فولاد در بازار ایتالیا، با اشاره به قیمت‌های فعلی فولاد تخت، قیمت صادراتی تختال CIS را در شرایط فعلی بالا عنوان کرد.

از سوی دیگر فعالان بازار فولاد به Fastmarkets گفتند: بازار صادرات فولاد تخت از کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) طی هفته منتهی دوشنبه 11 ژانویه راکد بود، زیرا تأمین‌کنندگان تازه از تعطیلات برگشته بودند، اگرچه حال و هوای کلی بازار مثبت بود.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای کویل نورد گرم صادراتی CIS در روز دوشنبه 785 تا 790 دلار در هر تن، فوب دریای سیاه بود در حالی که هفته قبل این رقم 755 تا 760 دلار در هر تن بود.

شنیده می‌شود که یکی از تأمین‌کنندگان روسی پیشنهادات خود برای کویل نورد گرم به ترکیه را از 755 تا 765 دلار در هر تن فوب دریای سیاه در اواخر سال گذشته به 790 دلار در هر تن افزایش داده است. در همین حال، آخرین قیمت کویل نورد گرم صادراتی از اوکراین به آفریقای شمالی حدود 785 دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

یکی از بازرگانان در این باره گفت: این خبر بدی برای خریداران است، زیرا قیمت‌های صادراتی CIS به دنبال نگاه مثبت تأمین‌کنندگان در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و آسیا دوباره افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، هیچ فعالیت تجاری در بازار کویل نورد سرد (CRC) گزارش نشده است، بنابراین Fastmarkets ارزیابی قیمت هفتگی خود را برای کویل نورد سرد صادراتی CIS، بدون تغییر در 825 تا 835 دلار فوب دریای سیاه، در هفته اخیر حفظ کرد.

در بازار محصولات فولادی بلند CIS اما بازار در انتظار بازگشت تأمین‌کنندگان از تعطیلات است. در بازار صادرات محصولات فولادی بلند کشورهای مشترک‌المنافع در هفته منتهی به دوشنبه 11 ژانویه فعالیت کمی وجود داشت، زیرا تأمین‌کنندگان تازه از تعطیلات رسمی شروع به بازگشت کرده‌اند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای میلگرد صادراتی CIS در روز سه‌شنبه 650 تا 670 دلار به ازای هر تن، فوب دریای سیاه، بود. پیشنهادات فعلی میلگرد مبدأ روسیه 670 دلار فوب گزارش شده است، در همین حال آخرین پیشنهادات از اوکراین 650 دلار در هر تن فوب شنیده شده است.

در این میان ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای میلگرد کلاف صادراتی CIS، بدون تغییر و با قیمت 720 تا 730 دلار در هر تن فوب دریای سیاه در روز دوشنبه بود. پیشنهادات میلگرد کلاف مبدأ روسیه با قیمت 730 تا 740 دلار به ازای هر تن فوب شنیده می‌شد و آخرین پیشنهادات میلگرد کلاف با منشأ اوکراین با قیمت 720 تا 725 دلار در هر تن فوب گزارش شده است.

یکی از بازرگانان در این‌باره گفت: خیلی زود است که درباره فعالیت‌های بازار صحبت کنیم، زیرا روسیه تازه از تعطیلات سال نو بازگشته و بازار شمش که یک شاخص قوی برای بازار محصولات فولادی بلند است نیز راکد است. البته فعالیت در اواخر این هفته از سر گرفته خواهد شد. باید توجه داشته تعطیلات سال نو روسیه در 11 ژانویه به پایان رسید، در حالی که تعطیلات رسمی در اوکراین در 7 ژانویه به پایان رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors