جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 اردیبهشت 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت ارزش معاملات در محدوده ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومانی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر، حتی در محدوده ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات وجود ندارد و به نظر می‌رسد تنها تک سهم‌ها بتوانند رشد کنند.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت ارزش معاملات در محدوده ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومانی اخبار

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در هفته جاری به دلیل اخبار منتشر شده درباره نرخ بهره و بازار ارز که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اعلام کردند تلگرامی و غیررسمی بود، در بورس تهران آرامش نسبی و خوبی برقرار شد.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، در حوزه دلار نیمایی نیز اتفاق ویژه‌ای رخ نداد و چیز عجیب و غریبی در افزایش نرخ وجود نداشت. با کنار هم گذاشتن این موارد، می‌توان گفت بازار سرمایه در هفته جاری شرایط متعادل و رو به منفی را تجربه کرده است.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بر همین اساس، به نظر می‌رسد بورس تهران در هفته آینده نیز روند خاصی را طی نکند و احتمالا همین محدوده‌های فعلی متعادل، مثبت و منفی را تجربه کند. در واقع تا زمانی که نرخ بهره‌ای باشد به نظر نمی‌رسد بازار تمایلی به بالا رفتن داشته باشد؛ مگر اینکه با افزایش‌هایی در سهم‌ها به دلیل شوک وارد شده رشد کند.

کردی در پایان با اشاره به وضعیت ارزش معاملات در بازار خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی پولی در بازار نیست که بتواند گروهی از بازار را تکان دهد. در واقع به قدری ارزش معاملات پایین است که نمی‌تواند برای نمادی تاثیرگذار باشد و منجر به رشد آن شود. در حال حاضر، می‌توان گفت حتی در محدوده ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات وجود ندارد و به نظر می‌رسد تنها تک سهم‌ها بتوانند رشد کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors