جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس ارزی در گفتگو با فولادبان تحلیل کرد:

امکان ریزش نرخ دلار به 42 هزار تومان در بازار آزاد وجود دارد؟

یک کارشناس بازار ارز گفت: براساس آخرین آمار منتشرشده از بانک مرکزی، نسبت پول به نقدینگی به بالاترین رقم یک دهه اخیر خود یعنی 25 درصد رسیده که حاکی از افزایش انتظارات تورمی و تاثیر آن در نقدینگی کشور است.

امکان ریزش نرخ دلار به 42 هزار تومان در بازار آزاد وجود دارد؟ اخبار

میثم علیمحمدی در گفتگو با فولادبان درباره نوسانات ارز در چند هفته اخیر اظهارداشت: به نظر می رسد در شرایط فعلی کشور اخبار توافق ایران و عربستان تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، چرا که تقریبا تمامی کارها انجام شده و سفارت‌خانه‌ها در حال بازگشایی هستند. در خصوص توافق ایران و آمریکا می‌توان گفت انتظارات بازار دلار این موضوع را به صورت قطعی تایید نمی‌کند.

وی گفت: حدود دو هفته پیش نرخ دلار به زیر 46 هزار تومان رسید اما خیلی زود به کانال 46 هزار تومان بازگشت و این عملکرد نشان از انتظارات تورمی و اقتصادی بازار دلار دارد. بر همین اساس، حتی در صورتی که بحث توافقات موقت به سرانجام برسد، در نهایت انتظارات تورمی مانع از کاهش بیشتر قیمت دلار خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: در حال حاضر نرخ دلار در کانال 49 و 50 هزار تومان تثبیت شده و کف قیمت دلار نیز همین رده خواهد بود. در این میان، زمانی که اخبار خوب اقتصادی_سیاسی منتشر شود، به احتمال زیاد به 42 هزار تومان کاهش پیدا کند. البته این وضعیت کوتاه مدت خواهد بود، چرا که آمار نگران کننده‌ای در متغیرهای کلان اقتصادی کشور در حوزه رشد نقدینگی و رشد پایه پولی داریم.

به گفته علیمحمدی، براساس آخرین آمار منتشرشده از بانک مرکزی، نسبت پول به نقدینگی به بالاترین رقم یک دهه اخیر خود یعنی 25 درصد رسیده که حاکی از افزایش انتظارات تورمی و تاثیر آن در نقدینگی کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه دلار رغبت زیادی به کاهش قیمت ندارد، تأکید کرد: توافق ایران و آمریکا نمی‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش شارپ قیمت دلار داشته باشد. در این میان، حتی با کاهش نرخ دلار، توم موجود در کشور مانع از کاهش قیمت سایر بازارهای موازی خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors