جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شراکت چین در اکتشاف و بهره برداری معامله برد برد است 

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: همکاری چین برای شناسایی ،اکتشاف و بهره برداری از معادن شراکت خوبی است ولی اگر شریک مواد خام و منابع اولیه ما باشد صنایع ما آسیب زیادی خواهند دید و حتی در مرحله ورشکستگی و نابودی قرار خواهند گرفت .

محمدکشانی در گفتگو با فولادبان درباره سند همکاری ایران و چین در زمینه فولاد افزود: مفاد قرارداد هنوز بیرون نیامده و رسانه ای نشده با این حال معتقدم اگر سرمایه گذاری روی اکتشاف،استخراج منابع و شناسایی معادن برای زنجیره تکمیلی باشد ، یک اتفاق خوب برای معادن کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: کشور اکنون برای تامین مواد اولیه فولاد و دستیابی به رقم 55 میلیون تن در افق 1404 مشکل دارد و چنانچه در این همکاری تامین مواد اولیه چین لحاظ شده باشد،بزرگترین ضربه به صنعت فولاد کشور خواهد خورد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درعین حال افزود: با توجه به اینکه مفاد سند همکاری تبیین نشده ، ما نمی توانیم در حوزه فعالیتهای دو کشورسخنی بگوییم اما با توجه به اینکه صنعت فولاد چین به مواد اولیه شدیدا نیاز دارد می توان حدس زد که همکاریهای دو کشور در این زمینه خواهد بود،پس اگر دولت تدبیرنکند و این حدس و گمانها از  شایعه به واقعیت تبدیل شود باید فولادی ها کم کم به فکر تعطیلی واحدهای خود باشند.

کشانی ادامه داد: برای تولید 55 میلیون تن فولاد نزدیک 80 میلیون تن کنسانتره و برای تولید 80  میلیون تن کنسانتره ، 160 میلیون تن سنگ آهن نیاز هست که همین الان و در شرایط حاضر ما برای تحقق طرح 1404 ، حدود 40 میلیون تن سنگ اهن کمبود داریم و باید با اکتشافات جدید،حجم تولید سنگ آهن را به 160 میلیون تن برسانیم .

وی گفت: اگر چین بخواهد در شرایط کنونی مواد اولیه کارخانه های تولید صنعت خود مثل سنگ و کنسانتره را از ایران تامین کند، تمام کارخانه های صنعت فولاد باید به فکری به حال خودشان بکنند زیرا کارخانه های تولیدی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و ما نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در شرایط موجود چین می تواند شریک خوبی برای شناسایی اکتشاف و بهره برداری ما باشد و معادن ما نیاز به نقدینگی ، تکنولوژی و ماشین آلات چین دارد وچنانچه همکاری و مشارکت چین در این حوزه متمرکز باشد هر دو کشور منافع یکسان و دو جانبه خواهند برد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors