بحران کرونا در هند، بازار فولاد جهان را تکان می‌دهد

منابع مطلع به Fastmarkets گفتند که افزایش ابتلا به ویروس کرونا در هند ممکن است جریان تجارت مواد اولیه فولاد را متزلزل کند.

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، در صورت ادامه وخیم‌تر شدن وضعیت ویروس کرونا در هند، ممکن است در قیمت و جریان تجارت در بازار مواد اولیه فولاد تغییرات قابل توجهی ایجاد شود.

در هفته‌های اخیر هند با رکوردشکنی از موارد ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده است و در طول هفته اخیرا چندین بار از رکورد 300000 مورد ابتلای جدید عبور کرده است آن هم در حالی که واکسیناسیون هم نمی‌تواند موج شیوع را کنترل کند.

فعالان بازار فولاد به شدت معتقدند که قیمت‌ها برای گندله سنگ‌آهن صادراتی هند به دلیل شرایط فعلی بازار افزایش خواهد یافت.

یک تاجر مستقر در هنگ‌کنگ گفت: محدودیت‌های ساخت فولاد در تانگشان در چین در حال حاضر تقاضای قوی برای مواد اولیه کوره‌های احیاء مستقیم مانند گندله سنگ‌آهن را افزایش داده است. در طی دو هفته گذشته، قیمت گندله سنگ‌آهن از هند بسیار خوب پشتیبانی شده است.

همان فرد افزود: در صورت ادامه مشکلات لجستیکی در هند، رشد قیمت گندله سنگ‌آهن همچنان ادامه خواهد داشت.

در روز جمعه 23 آوریل شاخص قیمت گندله سنگ‌آهن با عیار 65 درصد به 252.38 دلار در هر تن رسید که 21.26 دلار نسبت به هفته ماقبل آن بیشتر بود.

تاجر مستقر در هنگ‌کنگ معتقد است که سنگ‌آهن با عیار پایین – به طور معمول کمتر از 57 درصد آهن – از مبدأ هند به احتمال زیاد هنوز به چین صادر می‌شود، اما او انتظار دارد تخفیف‌های زیادی وجود داشته باشد زیرا تقاضا برای چنین محصولاتی نسبت به سنگ‌آهن عیار بالا بسیار ضعیف‌تر است.

برخی هم معتقدند در صورت ادامه روند ویروس کرونا در ماه مه تقاضای هند برای مواد اولیه ساخت فولاد، مانند زغال‌سنگ متالورژی استرالیا، ممکن است ضعیف شود.

یک منبع کارخانه تولید کک در هند گفت: خریداران ممکن است در تهیه زغال‌سنگ کک‌شو از استرالیا احتیاط بیشتری داشته باشند.

با این حال، تقاضای زغال‌سنگ کک‌شو از سوی هند با وجود شیوع مجدد ویروس کرونا در ماه آوریل ثابت بوده است. خریداران در هند معمولاً مواد اولیه فولادسازی را قبل از فصل موسمی بین جولای تا سپتامبر ذخیره می‌کنند.

چندین فعال بازار اظهار داشتند: چند کارخانه بارهای ماه‌های می و ژوئن را با قیمت‌های نسبتاً پایین سفارش کرده‌اند، چند مناقصه برنامه‌ریزی‌شده برای خرید زغال‌سنگ کک‌شو در هند هنوز ادامه دارد.

دولت هند گفته است که همه اقدامات لازم را برای کنترل شیوع ویروس کرونا و شکستن زنجیره عفونت‌ها انجام خواهد داد.

یک کارشناس هم گفت: در حال حاضر تغییری در میزان تولید فولاد هند وجود ندارد، اما اگر شرایط بدتر شود و اکسیژن بیشتری در بخش مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز باشد، این شرایط می‌تواند تغییر کند، زیرا فولادسازان هند اکسیژن‌رسانی را برای نیازهای تولیدی خود به بخش مراقبت‌های بهداشتی معطوف می‌کنند. در شرایط فعلی همه کارخانه‌های تولید فولاد هند اکسیژن را برای استفاده پزشکی هدایت می‌کنند؛ اما این در حال حاضر تأثیر زیادی بر تولید فولاد ندارد.

این بخشی از تلاش برای حمایت از بخش بهداشت و درمان در سراسر هند است، تقریباً همه صنایع داخلی اکنون سعی در دریافت اکسیژن دارند؛ اما مشکل از تأمین ناکافی است. منابع صنعت گفتند که بزرگترین مانع در انتقال اکسیژن مایع در مسافت‌های طولانی به تجهیزات مورد نیاز است. کمبود ظروف برودتی برای انتقال اکسیژن مایع وجود دارد اما ما امیدواریم که وضعیت بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *