جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحریم های داخلی و خارجی مهمترین مانع توسعه صادرات فولاد است

معاون فروش فولاد خراسان گفت : تحریم های بین المللی ، سوء مدیریت های داخلی ، مشکل نقل و انتقال پول و استقبال نکردن ناوگان کشتیرانی خارجی برای جابجایی و حمل محمولات ایرانی از مهمترین دلایل تاثیر گذار بر کاهش قیمت محصلات فولادی است. 

حسین بختیاری درگفتگو با فولادبان افزود: فروش محصولات صادراتی ایران با چالش‌های زیادی در عرصه های بین المللی مواجه است که اغلب ناشی از تحریم‌های بین المللی و برخی دیگر ناشی از سوء مدیریت های داخلی است.

وی ادامه داد: درحال حاضر یکی از چالش های جدی صادرات فولاد که به دلیل تحریم های بین المللی به وجود آمده مشکل نقل و انتقال پول است که موجب ایجاد فضای نا امن برای خریداران محصولات ایرانی در خارج از کشور شده است.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: ازدست رفتن مطمئن ترین شیوه خرید برای خریدهای صادراتی که همان اعتبارات اسنادی یا ال سی است موجب افزایش ریسک خرید و به تبع آن کاهش قیمت محصولات فولادی در مقایسه با سایر رقبا شده است.

بختیاری گفت : به همین علت مشتریان خارجی اقبال چندانی به خرید از محصولات ایرانی از خود نشان نمی دهند مگر اینکه قیمت پیشنهادی به قدری اغواکننده باشد که مشتریان مایل باشند از ایران خریداری کنند واین امر از دلایل افت قیمت محصولات فولادی است.

وی دومین دلیل پایین بودن قیمت محصولات فولادی تولید کشور را استقبال نکردن ناوگان کشتیرانی خارجی برای جابجایی و حمل محمولات ایرانی بیان کرد و افزود: عدم ورود کشتی های خارجی به آبهای ایران برای حمل و نقل بین المللی به علت تحریم های گسترده زمینه هزینه های حمل را افزایش داده است.

این فعال صنعتی فولاد ادامه داد: به همین علت حمل و نقل محصولات فولادی ایرانی توسط ناوگان خارجی در مقایسه با گذشته بسیار کمترشده وهمین امر سبب شده است کرایه حمل محصولات افزایش چشمگیری نسبت به عرف جهانی پیدا کند.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: سیاست های غلط دولت مبنی بر پایین نگاه داشتن قیمت محصولات فولادی در داخل کشور هم  موجب هجوم بی رویه محصولات فولادی ارزان قیمت ایرانی به بازارهای منطقه شده و وضع تعرفه های سنگین وارداتی برای این محصولات از سوی دولتهای کشورهای همسایه شده است.

بختیاری گفت: درحال حاضر کشورهای عراق و افغانستان که خریداران عمده محصولات فولادی ایران هستند با اعمال تعرفه های 100 تا 150 دلاری موجب افت شدید قیمت محصولات فولادی ایران در بازارهای جهانی نسبت به بازارهای مشابه دیگر کشورها شده اند.

وی افزود: علت وضع تعرفه های سنگین کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتن کارخانه های تولید میلگرد و تولید محصولات پایین دستی فولادی است.

وی قیمت محصولات میانی فولاد را همسان با قیمتهای جهانی بیان کرد و ادامه داد: صادرات محصولات میانی مثل شمش و تختال کاهش قیمت مشاهده نمی شود زیرا کشورهای منطقه ای و جهانی اغلب کارخانه های تولید نورد مثل میلگرد و ناودانی و نبشی دارند که عمده نیاز آنها تامین مواد اولیه مثل شمش است که نیازبه واردات آن دارند لذا شمش و تختال را بدون اینکه عوارضی بر آن وضع کنند وارد می کنند.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: به همین علت قیمت شمش و تختال معادل قیمتهای جهانی دربازارها عرضه می شود ولی متاسفانه چنین امکانی برای محصولات نهایی ایران مثل میلگرد وجود ندارد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors