جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

شفاف سازی پایه قیمت ها جایگزین قیمت گذاری دستوری می شود 

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با رد شایعات جدا کردن نرخ کامودیتی ها از دلار گفت: طبق شایعات فضای مجازی، قیمت محصولات فولادی ریالی و دستوری خواهد شد در حالی که دولت می تواند بجای اینکه هر هفته قیمت ها را بر اساس دلار و قیمتهای جهانی ریست ( تنظیم مجدد) کند، هرهفته ضریبی از قیمت معاملات هفته گذشته را بعنوان پایه بگذارد و اجازه دهد که مشتریان بازار را انتخاب و قیمت را پیشنهاد کنند.

امیر صباغ در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان در واکنش به راهکار وزیر صمت برای صنعت فولاد بویژه تعیین قیمت محصولات فولادی افزود: بحث هایی در فضای مجازی دیده می شود که دولت می خواهد نرخ کامودیتی ها را از دلار جدا کند و قیمت ها ریالی شود و با ریالی شدن  قیمت ها ، قیمت دستوری خواهد شد.

وی ادامه داد: اما سیاست دولت این نیست که در قیمت گذاری ها دخالت مستقیم داشته باشد و کشف قیمت کند، تنها کاری که دولت در دست اقدام دارد این است که یکسری مقررات بگذارد و پایه قیمت ها را شفاف کند.

مدیراقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: اگر قیمت پایه این هفته 95 درصد قیمت بورس کالای هفته گذشته باشد ما توانسته ایم قیمت بورس کالا را حذف کنیم پس روش هایی برای حذف وابستگی قیمت پایه کامودیتی ها از دلار وجود دارد.

صباغ گفت: دولت می تواند وابستگی دلار به کامودیتی ها را کم کند منتهی اینکه قیمت نهایی در بورس کالا چقدر می شود احتمال داردهمچنان وابسته به دلار، قیمت جهانی ، کرایه حمل دریایی ، نقطه تحویل کالا ، عوارض صادراتی و دیگر پارامترها باشد.

وی ادامه داد:در ایام زمستان و سرد سال که احتمال کمبود گاز وجود دارد مشتریان و تولید کنندگان فولادی معمولا با پیش خرید مواد اولیه سعی می کنند از خرید مواد مورد نیاز خود با قیمت بالا در این ایام خودداری کنند با این حال احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

مدیراقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدروتصریح کرد: یکی از پارامترهای افزایش قیمت محصولات دلار است و این پارامتربر رفتار فروشنده مواد اولیه در بورس کالا بر خریدار اثرگذار است.

صباغ گفت: تاکید می کنم دولت قصد ندارد روی قیمت های دستوری کار کند ولی تلاش دارد یکسری استاندارد سازی بر قیمت پایه ایجاد کند لذا دلیلی ندارد که قیمت پایه را به دلار وصل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر کاری که بورس کالا انجام می دهد این است که هر هفته قیمت های بورس کالا را ریست ( تنظیم مجدد) می کند و بر اساس قیمت های جهانی و نرخ دلار قیمت ها را هر هفته تعیین می کند.

مدیراقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ادامه داد: دولت می تواند بجای اینکه هر هفته قیمت ها را بر اساس دلار و قیمتهای جهانی ریست ( تنظیم مجدد) کند، هرهفته ضریبی از قیمت معاملات هفته گذشته را بعنوان پایه بگذارد و اجازه دهد که مشتریان را بازار انتخاب کنند که قیمت پیشنهادی و معاملات چه ضریبی از قیمت گذاری پیشنهاد شود و چه ضریبی از پارامترهای دیگر محاسبه شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors