جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس و دوربرگردان اول هفته/ بورس باز هم ریخت

تشکیل مجدد صف‌های فروش در بازار سرمایه یک دوربرگردان برای سهم‌های شاخص‌ساز به وجود آورد و بورس باز هم دچار افت شد.

به گزارش فولادبان؛ امروز در شرایطی که بازار یک استارت 5 دقیقه‌ای روی محور مثبت داشت، باز هم بالا رفتن عرضه‌ها در این بازار باعث شد که شاخص کل کاهش یابد که در این میان، به گفته کارشناسان بازار سرمایه، دلیل عمده این افت عدم ثبات در شرایط سیاسی و اقصادی کشور است و اگر انتظار بر رشد بازار است، باید به این امید ماند تا خبر جدیدی در بازار شنیده شود که البته، این خبرها بیشتر مربوط به روابط خارجی است چراکه هفته گذشته، خبرهای اقتصادی داخلی و تصمیمات مهم روی بورس، تأثیر چندانی در کلیت بازار نداشت.

شاخص کل بازار سرمایه با وجود اینکه در ابتدای معاملات و در 5 دقیقه ابتدایی با رشد برخی از سهم‌ها رشد کرد، در ادامه کار با افزایش عرضه و نبود تقاضا در بازار، 13 هزار و 547 واحد کاهش یافت تا در ارتفاع یک میلیون و 194 هزار و 303 واحد آرام بگیرد و این بار در معاملات ابتدای هفته 1.2 میلیون واحدی را رد کند که البته عمده تأثیر آن از شرایط معاملات در نماد گروه‌های خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی بود.

امروز، شاخص کل هم‌وزن در شرایط خوبی قرار نداشت و از همان ابتدا هم روی ریل نزولی قرار گرفته بود. در این شرایط، این شاخص تا انتهای معاملات یک‌هزار و 608 واحد افت کرد و به 425 هزار و 664 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم در این میان، با افت 21 هزار و 252 واحدی و افزایش دوباره فشار فروش سهم‌ها تأثیرگذار خود، رقم 897 هزار و 435 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «خبهمن»، «خودرو»، «خساپا»، «وبملت»، «فملی»، «شستا» و «شپنا» بیشترین تراکنش را داشتند و خبر از برتری گروه خودرو می‌دادند و البته، نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «شستا»، «کچاد» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی و نماد «وپاسار» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

در بین سهم‌های فولادی هم که همه وضعیتی قرمز داشتند، نمادهای «فجر»، «فخوز»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. دو نماد معدنی و صنعتی «کچاد» و «کگل» به ترتیب 2.5 و 0.3 درصد ریزش قیمت داشتند و در بازار فرابورس نیز نمادهای «ذوب» و «ارفع» هر دو قرمزپوش شدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors