جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 08 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 8 شهریور؛ عرضه فولاد از تقاضا پیشی گرفت/ سیاست تثبیت دلار را میخکوب کرد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد عرضه فولاد از تقاضا پیشی گرفت، ضمن اینکه سیاست تثبیت دلار را میخکوب کرد

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 8 شهریور؛ عرضه فولاد از تقاضا پیشی گرفت/ سیاست تثبیت دلار را میخکوب کرد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران بازار آهن, بازار ناودانی, نرخ مقاطع مهم فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 49 هزار و 200 تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشت. در همین حال، در بازار مقاطع فولادی نبشی و ناودانی با ثبات قیمت همراه بودند، ضمن اینکه آرامش در بازار تیرآهن حاکم بود اما در بازار پروفیل بلاتکلیفی وجود دارد و برخی محصولات در این حوزه کاهش و برخی دیگر افزایش داشتند. همچنین قیمت میلگرد هم ثابت باقی ماند و با همان نرخ دیروز معامله شد.

از سوی دیگر، بررسی‌ها از بازار مقاطع فولادی حکایت از آن دارد که هنوز تحریم تقاضایی در حوزه فولاد اتفاق نیفتاده که ناشی از مقررات داخلی و رکود جهانی است. شمش دریای سیاه در اواسط هفته میلادی رشد اندکی داشت و با قیمت 465 دلار در هر تن معامله شد. شمش آسیای جنوبی و میلگرد صادراتی ترکیه نیز ثابت ماندند و به ترتیب 512 و 570 دلار در هر تن قیمت خوردند. ورق گرم و سرد CIS اما هر دو رشد کردند و به ترتیب با قیمت‌های 565 و 695 دلار در هر تن معامله شدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: با اینکه کشورها به دنبال تحریم تقاضای عمرانی برای بهبود وضعیت تولید فولاد هستند اما نوسانات انقدر اندک است که کشش افزایش قیمت وجود ندارد. مهمترین عامل هم افزایش عرضه بیش از تقاضا در بازار است.

از سوی دیگر، باید توجه داشت بازار جهانی زغال‌سنگ هفته را با سیگنال‌های مثبتی که از سوی بهبود وضع تقاضا و محدودیت در عرضه می‌رسید، با افزایش نسبی قیمت شروع کرد به گونه ای که بهای فوب این محصول استرالیا با رشد 2.75 دلاری به 265 دلار در تن رسید اما در بازار وارداتی زغال‌سنگ چین قیمت‌ها ترجیح به ثبات داده و بدون تغییر همچنان در تراز 250 دلاری معامله شد.

برحی کارشناسان بر این باورند سطوح فعلی نرخ این محصول بالاست و به دلیل کاهش قیمت محصولات فولادی، قیمت مواد اولیه نیز باید کاهشی باشد به نحوی که در آینده نه چندان دور به 200 دلار در تن افت خواهد یافت.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو چهار شنبه نشان می دهد در بازار میلگرد تنها یک شرکت اعلام قیمت کرد که آنهم تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته نشان نمی دهد.

همچنین قیمت محصولات در بازار تیرآهن در بخش کیلویی ثبات قیمتی تجربه کردند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته مشاهده نشده است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل، بعضی مبادی فروش محصولات را با کاهش 100 تومانی و همچنین بعضی فروشندگان با افزایش 300 تا 500 تومانی محصولات را نسبت به روزهای گذشته فروختند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors