آغاز شمارش معکوس برای کاهش تعرفه واردات ورق/گلایه از سهیمه به خاطر سود بیشتر است

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت گفت: کاهش تعرفه واردات ورق نهایی شده و تنها در حال طی کردن بروکراسی های اداری است.
  1. سیف الله امیری درگفتگو با فولادبان با تبیین فعالیت سامانه بهین یاب وچگونگی تخصیص سهمیه به تولیدکنندگان محصولات فولادی افزود: برای تخصیص سهمیه شرکتهای مختلف استانها ، اطلاعات روزانه، هفتگی و ماهانه خود را در سامانه بهین یاب ثبت و درج می کنند و کارشناسان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت هر استان ، اطلاعاتی از قبیل قبض آب ، برق، گاز و انرژی های مصرفی  حجم تولیدو فروش و ظرفیت کارخانه را بررسی وآنها را درسامانه بهین یاب ثبت و درج می کنند و برحسب دستورالعمل، سهمیه بندی تخصیصی مشخص می شود.

وی ادامه داد: مسئولیت تایید سهمیه ها با رئیس سازمان هر استان است و پس از تایید وی ، اطلاعات تولید کنندگان فولاد به معاونت معدنی وزارت صمت ارسال و سپس در آنجا ، بار دیگر سهمیه ها بررسی مجدد خواهد شدامامسئولیت اصلی با اداره کل هر استان است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در این مرحله چنانچه سهمیه ها با اطلاعات هماهنگ نبودند و یا اطلاعات ثبت شده تناقض داشتند، برای بررسی مجدد به استان عودت داده می شود و از این مرحله به بعد استان مسئول بررسی مجدد سهمیه ها و رد یا تایید نهایی است.  وزارت صمت هیچگونه حقی در تغییر، دخل و تصرف در سهمیه ها و اجازه ورود به سیستم را ندارد.

امیری گفت: تلاش وزارت صمت مبتنی بر تامین خوراک کارخانه های تولیدی بر اساس سهمیه بندی و درصدی از ظرفیت تولیدی کارخانه های تولید فولاد است و به آنها خوراک ومواد اولیه داده می شود اما چون شرایطی حاکم است که هر چقدرمیزان سهمیه بیشترباشد ، سود بیشتری نصیب تولیدکنندگان خواهد شد اغلب از کمبود سهیمه گلایه دارند. به هر حال وزارت صمت معتقد است به اندازه کافی به کارخانه های تولیدی سهمیه داده می شود.

وی درباره خالی ماندن بخشی از ظرفیت تولید کارخانه های تولید افزود: درشرایط  حاضرهیچ شرکتی با ظرفیت واقعی و حداکثر ظرفیت خود کار نمی کند و اگر احیانا شرکتهایی نیاز به سهمیه و یا ورق فولادی بیشتر دارند می توانند ورق فولادی وارد  کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درباره تعرفه واردات ورق فولادی تاکید کرد: نامه نگاریهای واردات ورق فولادی در وزارت صمت انجام شده  و در کمیسیون ماده یک در حال بررسی نهایی است و در واقع  کار در مراحل پایانی است و فقط درگیر بوروکراسی اداری هستیم. اگر در اختیار من بود به گمرکات کشور نامه می زدم و تعرفه را همین امروز کاهش می دادم .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *