اروپا بر فولاد ضدزنگ وارداتی از هند و اندونزی تعرفه وضع می‌کند

کمیسیون اروپا در مورد واردات فولاد ضدزنگ نورد سرد از هند و اندونزی اقدامات ضدیارانه‌ای را آغاز کرد.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ کمیسیون اروپا روز چهارشنبه 17 فوریه در نشریه رسمی اتحادیه اروپا، پیگیری وضع اقدامات ضدیارانه‌ای علیه واردات فولاد ضدزنگ نورد سرد از هند و اندونزی را ثبت کرد.

روند رسیدگی به این موضوع به دنبال شکایتی است که توسط انجمن فولاد اروپا (یوروفر) در 4 ژانویه به نمایندگی از صنعت فولاد ضدزنگ در اتحادیه اروپا ثبت شد.

به گفته یوروفر، اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی 109 هزار و 892 تن ورق فولاد ضدزنگ نورد سرد از اندونزی وارد کرد که بالاترین رقم ثبت شده در سال‌های اخیر است و نسبت به رقم  76 هزرا و 841 تن در سال 2019 افزایش چشمگیری داشته است.

اما واردات ورق فولاد ضدزنگ نورد سرد اروپا از هند در سال گذشته میلادی 95 هزار و 299 تن بود که کمترین رقم از سال 2016 محسوب می‌شود و نسبت به رقم 105 هزار و 725 تن واردات در سال 2019 کاهش محسوسی داشته است.

محصولات فولادی مورد بررسی محصولات نورد تخت از جنس ضدزنگ هستند که بیشتر از نورد سرد، کاری روی آنها انجام نشده و منشأ آنها هند و اندونزی است.

تحقیقات مربوط به یارانه و خسارت وارده، دوره زمانی یک جولای 2019 تا 30 ژوئن 2020 را پوشش می‌دهد.

اتحادیه اروپا در تاریخ 9 نوامبر سال 2020 تحقیقات ضد یارانه‌ای در مورد واردات فولاد ضدزنگ نورد سرد از اندونزی و چین را به دنبال پس گرفتن شکایت اولیه از سوی یوروفر متوقف کرده بود. این پرونده در تاریخ 10 اکتبر 2019 آغاز شده بود.

در اکتبر سال گذشته، اتحادیه اروپا برای واردات محصولات فولاد ضدزنگ نورد گرم از اندونزی، چین و تایوان عوارض قطعی ضددامپینگ تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *