تولید فولاد خام ژاپن در سال 2020 به کمترین رقم در نیم‌قرن اخیر سقوط کرد

در سال گذشته میلادی مجموع تولید فولاد خام ژاپن، سومین تولیدکننده بزرگ جهان، 16.2 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت، زیرا شیوع کرونا تقاضای فولاد از سوی صنایعی مانند خودروسازی و ساخت‌وساز را پایین آورد و فولادسازان ژاپنی را مجبور به محدود کردن تولید کرد.

به گزارش فولادبان و به نقل از خبرگزاری ژاپنی کیودو؛ فدراسیون آهن و فولاد ژاپن در همین زمینه اعلام کرد که تولید فولاد این کشور سال گذشته برای ششمین سال متوالی کاهش یافت و به 83.19 میلیون تن رسید. حجم تولید فولاد ژاپن در سال 2020 کمترین رقم آن از سال 1969 (نیم‌قرن اخیر) بود.

تولید فولاد ژاپن در سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر سال 2020، حدود 7 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت و به 21.99 میلیون تن رسید.

تولید فولاد ژاپن در دسامبر سال 2020 هم 3.3 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت و به 7.53 میلیون تن رسید، که دهمین مرتبه کاهش ماهانه تولید فولاد ژاپن محسوب می‌شود، اگرچه نسبت به ماه نوامبر 3.6 درصد افزایش داشت.

دو تولیدکننده برتر فولاد ژاپن یعنی شرکت‌های Nippon Steel Corp و JFE Steel برای مقابله با تقاضای کم ناشی از بیماری کرونا مجبور شدند که در دوره آوریل تا جولای سال گذشته چندین کوره بلند تولید فولاد خود را به طور موقت تعطیل کنند. اما فعالیت برخی کوره‌های این دو شرکت از ماه سپتامبر با شروع تقاضای صنعت خودرو از سر گرفته شد.

با این وجود، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن ماه گذشته پیش‌بینی کرد که تولید فولاد خام این کشور در سه ماه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش خواهد یافت، زیرا سایه همه‌گیری کرونا همچنان بر ساخت‌وساز و صنعت کشتی‌سازی در ژاگن سنگینی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *