آزادسازی صادرات روی قله قیمت ها فرصت شناسی است

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران گفت : صادرات محصولات فولادی باید در زمان مشخصی باشد وآن هم در زمان افزایش قیمتهای جهانی است تا تولیدکنندگان بتوانند محصولاتشان را با قیمت بالا بفروشند و بیشترین آورده و سود را برای کشور داشته باشند.

محمد وحید شیخ‌زاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به سیاست آزادسازی صادرات محصولات فولادی افزود: در همه جای دنیا وقتی قیمت جهانی محصولات تولیدی کشورها بالا می رود ، صادرات را آزاد اعلام می کنند تا بتوانند محصولاتشان را با قیمت بالا بفروشند ، بیشترین سود و بهره را از افزایشهای جهانی این کار خیلی عاقلانه ای است.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر که قیمت فولاد در جهان افزایشی شده و قیمت کنسانتره و سنگ آهن در هر تن به 250 دلار رسیده ، تصمیم به آزادسازی صادرات کنسانتره ، گندله ، احیا و فولاد اقدامی درست و صحیح برای صادرات تمام زنجیره فولاد است که همه بتوانند صادرات داشته باشند و آورده خوبی برای کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران سیاست آزادسازی صادرات محصولات فولادی را همزمان با افزایش قیمتهای جهانی موثر و کارا دانست وافزود: از آنجا که افزایش قیمتهای جهانی فقط در یک مقطع زمانی خاص خواهد بود و پس از آن دوباره قیمتها کاهشی خواهد شد الان بهترین زمان برای صادرات محصولات فولادی از ابتدا تا انتهای زنجیره بتوانند  از این فرصت استفاده کنند.

شیخ زاده در پاسخ به این سوال که اگر کنسانتره و سنگ آهن صادر شود ، نیاز داخل تامین خواهد شد گفت : در حالت عادی و نه در اوج قیمت ها صادرات بعد از کنسانتره به نظرم ضروری است و البته اگر کنسانتره هم در بورس عرضه شود و مشتری نداشته باشد باید مجوز صادراتش امضا شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *