جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دستور جهانگیری به معنای نوشتن شیوه‌نامه جدید نیست

مدیر اجرایی انجمن فولاد ایران با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای اصلاح و بازنگری در شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت گفت: دستور آقای جهانگیری به معنای این که دوباره شیوه‌نامه‌ای نوشته شود، نیست؛ بلکه در این دستور تاکید شده است که مواردی از همین شیوه‌نامه به گونه‌ای اصلاح شود که به بورس کالا و بورس اوراق بهادار شوک وارد نشود.

به گزارش فولادبان؛ امروز نامه‌ای از دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که حاکی از آن بود که روز شنبه چهارم بهمن‌ماه، معاون اول رئیس‌جمهور براساس درخواست محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را صادر کرده است.

اسحاق جهانگیری در دستور خود خطاب به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نوشته است که این شیوه‌نامه باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که «هیچ علامت منفی به بورس داده نشود». در این میان سوال اصلی اینجاست که آیا دولت قرار است شیوه‌نامه‌ای را که ماه‌ها برای تدوین آن زمان گذاشته شده و چندین جلسه کارشناسی قبل و بعد از ابلاغ آن برگزار شده، تغییر دهد و مجددا دستورالعمل تازه‌ای برای تنظیم بازار فولاد کشور تدوین کند؟

پاسخ وحید یعقوبی، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به عنوان فردی مطلع درباره سیاست‌گذاری‌های کلان صنعت فولاد کشور به این پرسش منفی است. او در این‌باره به خبرنگار فولادبان گفت: دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای اصلاح شیوه‌نامه به معنای آن که دوباره شیوه‌نامه‌ای نوشته شود، نیست؛ بلکه در این دستور تاکید شده است که مواردی از همین شیوه‌نامه به گونه‌ای اصلاح شود که به بورس کالا و بورس اوراق بهادار شوک وارد نشود.

وی با اشاره به نشست‌های پیشین فعالان زنجیره فولاد با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درباره بررسی شیوه‌نامه فولادی اخیر دولت اظهار داشت: پیش از این در جلساتی که در حضور آقای نهاوندیان برگزار شده بود، پیشنهاداتی برای اصلاح شیوه‌نامه در جهت بهتر اجرا شدن آن از سوی فعالان زنجیره فولاد ارائه شده و قرار بر این بود که اصلاحات لازم در شیوه‌نامه انجام شود و بر اساس آن، دستورالعمل اجرایی شیوه‌نامه نگارش شود.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: در شیوه‌نامه کلیاتی مطرح شده است و حتما برای اجرای آن باید دستورالعملی هم ابلاغ شود؛ دستور آقای جهانگیری هم منافاتی با ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه ندارد و صرفا برای تاکید بر این نکته است که دستورالعمل‌ها به گونه‌ای نوشته و اجرا شود که بازار سرمایه و سهامداران فولادی متضرر نشوند.

یعقوبی درباره برخی بندهای این شیوه‌نامه که براساس دستور معاون اول رئیس‌جمهور مورد بازنگری قرار می‌گیرند نیز توضیح داد: براساس پیشنهادات مطرح‌شده در جلسات گذشته، به نظر می‌رسد برخی اصلاحات از جمله در نظر گرفتن قیمت گزارشات هفته گذشته نشریه متال بولتن به جای قیمت‌های آخرین هفته ماه قبل از عرضه در متن شیوه‌نامه اعمال شود.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان تصریح کرد: صنعت فولاد به گونه‌ای است که باید برای آن دستورهایی شناور نوشته و یک کارگروه اجرایی برای تصمیم‌گیری‌های آن وجود داشته باشد تا در حین اجرای دستورالعمل‌ها، انعطاف‌های لازم را به خرج دهد تا شرایط این صنعت بهتر مدیریت شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors