رای‌گیری برای جزئیات طرح فولادی مجلس، به‌زودی در صحن علنی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از ارائه جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در آینده‌ای نزدیک به صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: به‌زودی جزئیات این طرح در کمیسیون به رای گذاشته می‌شود و برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش فولادبان؛ مدت زیادی بود که همه چشم به صحن علنی پارلمان دوخته بودند تا پس از برگزاری جلسات متعدد برای تعیین تکلیف لایحه بودجه، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و چند طرح و لایحه دیگر، نوبت به طرح فولادی مجلس برسد، تا این که بالاخره روز سه‌شنبه 23 دی، کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با ۱۸۶ رأی موافق نمایندگان به تصویب رسید و بعد از آن قرار شد جزئیات طرح به صورت دو شوری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی شود.

حالا اما آن‌طور که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فولادبان خبر می‌دهد، بررسی جزئیات این طرح نیز در این کمیسیون در مراحل نهایی خود قرار دارد و اعضای کمیسیون صنایع آماده هستند که به‌زودی جزئیات طرح خود را در صحن علنی مجلس مطرح کنند و آن را به رأی نمایندگان بگذارند.

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این‌باره به فولادبان گفت: اکنون جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع در حال بررسی و آماده‌سازی است و در آینده‌ای نزدیک جزئیات این طرح در کمیسیون به رای گذاشته می‌شود و به‌زودی برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

وی افزود: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد مشتمل بر پنج ماده است که جزئیات زیادی دارد و زیرمجموعه بزرگی از تبصره‌ها و موارد قانونی را شامل می‌شود؛ چراکه در این طرح به ریل‌گذاری برای عرضه، تقاضا، نظارت و تنظیم بازار تمام زنجیره فولاد پرداخته شده و به بحث صادرات نیز توجه ویژه‌ای شده است.

فیروزی درباره اهداف طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد توضیح داد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا با تصویب این طرح کمک موثری به ساماندهی زنجیره عرضه و تقاضای فولاد داشته باشند تا موجبات اشتغالزایی هرچه بیشتر در این صنعت و زمینه‌های توسعه مناسب آن فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تاکید کرد: منطقی شدن قیمت محصولات فولادی برای مصرف‌کنندگان نهایی نیز از دیگر اهداف طرح نمایندگان مجلس برای زنجیره فولاد است و امیدواریم با تصویب و اجرای این طرح، بازار فولاد به تعادل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *