جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش قیمت بیلت CIS با افزایش رقابت در صادرات شمش و افت نرخ جهانی فراضه

به نظر می‌رسد پایین آمدن قیمت قراضه در بازارهای جهانی و افزایش رقابت در بخش صادرات شمش فولاد، قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش فولادبان و به نقل از Fastmarkets؛ شاخص متال بولتن از قراضه فولادی HMS 1 و HMS 2 (مخلوط 80:20)، با مبدأ ایالات متحده در روز سه‌شنبه، 451.40 دلار در هر تن، به صورت سی.اف.آر ترکیه بود که این رقم کاهشی 9.12 دلاری را نسبت به روز دوشنبه نشان می‌داد.

در چنین شرایطی، پیشنهادات برای خرید شمش فولاد از CIS نیز محدود بود. چند کارخانه فولادی هم که در بازار حضور داشتند، پیشنهادات خود را به 600 تا 605 دلار در هر تن فوب دریای سیاه در برابر 615 تا 625 دلار در هر تن یک هفته قبل کاهش دادند.

به گفته فعالان بازار، حتی یک کارخانه کوچک روسی شمش 100*100 میلی‌متر و 125*125 میلی‌متر خود را با قیمت 580 تا 590 دلار در هر تن فوب دریای سیاه به ترکیه ارائه می‌داد؛ اما به دلیل وجود پیشنهادات کمتر، بازار ترکیه آرام بود.

این هفته فعالان بازار منتظر بودند که شرکت فولادی ترکیه‌ای کاردمیر قیمت‌های جدید شمش را به عنوان مرجع ارائه دهد، اما پس از افت قیمت قراضه، کاردمیر در هفته جاری اقدام به فروش نکرد. بنابراین معاملات این به هفته آینده موکول شد و خریداران بالقوه در منطقه قره‌بوک نیز همچنان منتظر قیمت کاردمیر هستند و سپس آنها قیمت‌های شمش فولاد وارداتی را پیشنهاد می‌دهند.

در سایر مناطق ترکیه، مشتریان هیچ عجله‌ای برای خرید شمش فولاد ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند صبر کنند تا قیمت مرجع وجود داشته باشد. یکی از فعالان بازار فولاد ترکیه در این‌باره گفت که این هفته حداکثر قیمت عملیاتی برای مشتریان ترک 585 دلار به ازای هر تن به صورت سی.اف.آر بود که معادل 570 دلار در هر تن فوب دریای سیاه می‌شود.

در شمال آفریقا اما خریداران آماده بودند که برای خرید شمش فولاد منطقه CIS، رقم 595 دلار به ازای هر تن به صورت سی.اف.آر معادل 570 تا 575 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه برای حمل سریع بپردازند.

یک تاجر در این‌باره گفت: من فکر می‌کنم کارخانه‌های CIS آماده قبول نرخ 585 دلار در هر تن باشند. اکنون همه در جهان آماده صادرات شمش هستند. ما پیشنهادهایی از عرضه‌کنندگان در چین، ویتنام و اروپا داریم و این روزها همه خریداران در حال یافتن محموله‌های سریع هستند.

شاخص روزانه Fastmarkets برای شمش فولاد صادراتی منطقه CIS فوب دریای سیاه، در 19 ژانویه، 587 دلار در هر تن محاسبه شد که 12 دلار نسبت به روز قبل و 20 دلار نسبت به هفته قبل کاهش داشت؛ البته این شاخص هنوز هم 28 دلار از ماه قبل بالاتر بود.

در جنوب شرقی آسیا، گزارش‌های اخیر از ثبت سفارش شمش 5SP از بنادر خاور دور روسیه به قیمت 605 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر فیلیپین در هفته گذشته حکایت دارد، در حالی که سفارش‌های جدید این هفته با قیمت 600 تا 610 دلار به ازای هر تن به صورت سی.اف.آر نیز شنیده شد.

در همین حال، چینی‌ها هفته گذشته نیز به عنوان فروشنده شمش به فیلیپین ظاهر شدند، به طوری که فروش شمش 3SP BF چین به ویتنام با قیمت 590 تا 600 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر مانیل انجام شد و در این‌باره، انجام یک معامله 30 هزار تنی نیز شنیده شده است.

به همین ترتیب، پیشنهادات شمش فولاد 3SP BF ویتنامی در پایان هفته گذشته به قیمت 595 دلار به ازای هر تن به صورت فوب بنادر چین شنیده شد، اما یک تاجر ویتنامی گفت که از ابتدای این هفته دیگر چنین پیشنهادهایی معتبر نیستند، زیرا بازار از آن به بعد نزولی شده است، زیرا خریداران که یک هفته قبل حدود 595 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر مانیل پیشنهاد دادند و اکنون مایل نیستند چیزی بالاتر از 590 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر پایتخت فیلیپین بخرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors